|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Mindes fel, så annonsen stämmer! Snackade vid ett tillfälle med denne handlare innan köp och han skulle åtg rosten innan den lades ut till försäljning. Nu bör den vara i utmärkt skick! (Om det åtgärdats professionellt) | |
| Tråkig och tråkig... Jag tror att 728 är en otroligt attraktiv kombi av driftskostnader och komfort, när jag själv spanar på E38 är det antingen 728 facelift eller så maxad 750 det bara går som gäller, om man ändå ska glida... En perfekt 7-serie är förstås jättetrevligt att äga men många har nog inte ekonomin att gräva ned en massa pengar man aldrig får tillbaka i en bil. | |
| Jag har en 728ia-97 navarra violett. Jag tycker inte den är tråkig, har haft den i 5år. Håller med jabbal den är ganska snål ock en fin komfort. Dessutom blir den inte lika framtung som en med v8 eller v12 på det viset kan den kännas lättare i steget. Den är förvisso svagare i ax osv. Sedan tycker jag det är lite roligt att ha en rak sexa det är ju lite av märkets varumärke | |
|
Jag personligen tänker så här angående mitt ägande av min E38 740i.Jag gav 10 lappar för den,har lagt ner lika mycket.Får lägga ner nån tusenlapp till,sen är den i mekaniskt toppskick.Då står bilen mig i totalt ca 25.000:- För att få en likvärdig bil,med samma utrustning,prestanda och komfort hade jag hamnat på någonstans runt 100 sträcket.Mellanskillnaden på dom två alternativen kör jag många goa mil på.Sen tilltalar E38 mig mer än dom flesta nya bilar :) |
|
| Fyndläge; Länk | |
|
Hej jag tror det kan vara d fagerstens bil onekligen mycket välvårdad och fin färg men lite för dyr för mig iom att jag bara skall ha den som "puts,nöjesåkning" men en jättefin bil tack för tipset.mvh k3 k3 bmw cs#8231 |
|
| Det är det som är så bra...! Bra bilar kostar inte mer än dåliga, i alla fall inte mycket mer. Visst är en fin E38 värd långt mycket mer än en dålig, i teorin, men i praktiken är det marknaden som sätter priset och där går man enbart efter pris. Leta lite så hittar du snart en riktigt billig pärla (med lite förbättringspotential...)! | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Just nu är min bil inget fynd :/ Vattenpumpen havererade precis utanför jobbet i morse vilket resulterade i att remmen fortsatte snurra och pumpen stod still = remmen smälte och f-n vad det rök hehe Men men ska väl bara vara att slänga dit en ny hoppas jag :) |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Och för att vara helt ärlig om en E38 för ca 40.000:- är för dyr.. Köp absolut ingen E38, Mercedes 500 eller liknande lyxbil oavsett du anser det prisvärt eller inte. Det kommer sluta men en tjock bunt kvitton! Min totalkostnad börjar närma sig 100.000:- gränsen.. KÖP ABSOLUT INTE !!! |
|
Måste bara kommentera Fagerstens inlägg där, är man e38 fetischist kan man naturligtvis alltid byta bil lie mer regelbundet. Missförstå mig rätt. Inte tillämpa någon bilhandlarmentalitet men ett sätt att komma runt dyra reparationer, lära känna e38 inan och utan via nya köp m.m. Fullständigt galen inställning för en del, men kanske passar andra. Man lär sig fallgroparna, eller inte, om känslan och utseendet får ta överhanden, men med tiden tar man väl med sig en viss erfarenhet som borde borga för bättre och säkrare köp. Vad tror ni //HD |
|
| Köp en Jagga! Jag har haft ett gäng äldre XJ och de har aldrig, aldrig kostat några pengar, olja från biltema och lite mysmeck i garaget har varit allt, trots gamla bilar med många bil som dessutom brukats mer eller mindre vårdslöst även i min ägo. Jag förstår inte varför en BMW skulle vara sämre... | |
|
Jag anser oxå att skall du köpa en riktigt fin E38 som du avser att använda den som entusiast och sommarbil... kosta på dig en dyrare! Det blir alltid billigare och framförallt så får du den fantastiska härliga känslan att ratta en bil som en gång var det absolut bästa som BMW producerade.. Tro mig... Alles unter 6 Zylinder ist Asozial Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Hahahahaha.!!! Riktigt roligt att följa denna tråd och herr Fagerstens kommentarer..! =) Han predikar om hur dyra bmw 740 är att underhålla och säger att hans exemplar i perfekt skick. Han skrev att en 740 kostar ALLTID 100.000kr och man skall ha den perfekt och då utgår jag att han borde begära 100.000kr för sin men han börja med att begära typ 60.000kr men har nu gått ner till 43.000kr på Blocket Länk Det som var ännu roligare dock är att han nu skall SKROTA denna PERFEKTA Bmw 740..!!?? =) Länk Förstår att vattenpumpen skar på den men det är väl inte hela världen och borde ju inte resultera i att man skrotar den..? Varför inte bara byta vattenpumpen på denna fina bil..? |
|
| Jag håller inte med Fagersten i allt han skriver,men att skratta åt hans situation är lite osmakligt. | |
|
Fagersten; Malmö hamn ringde mig precis och ville ha ett bojsänke till, ska jag ge dem ditt nr? Skämt åsido! Trist när bilar börjar strula! Hoppas det löser sig! |
|
|
Har jag skrattat åt hans "situation"? Jag skrattar inte åt hans situation utan jag blev road av allt det han skrev tidigare i tråden samt att det nu går emot det han annonserar..! Varför påpeka härinne att en perfekt 740 kostar 100.000 tusen och påpeka att hans är perfekt, men den är tydligen till salu för bra mycket mindre pengar. Och för att sedan lägga ut en annons att man skall skrota den perfekta bil..??? Varför inte bara byta vattenpumpen om bilen är perfekt och har kostat upp till 100.000kr hittills..? Det måste ju vara en mindre utgift i det hela ;) Och att argumentera att det är lite jobb att byta vattenpump går ju inte heller då det tydligen finns kraft och energi att skruva ner hela bilen och sälja den i delar..! Du kanske inte ser humorn i det hela Bimmerbåjj men jag gör helt klart. Hur än det går herr Fagersten så hoppas jag det löser sig på bästa sätt..! Constrictor..! TT-Line har på sin hemsida meddelat att den stora gröna bojen vid Trelleborgs hamn behöver nytt bojsänke och undrar om någon kan tipsa om något nytt bra objekt..? Du har ju ägt ett antal större bojsänken och har säkert bra koll..! Dom kommer säkert uppskatta din expertis ;) |
|
| Babian... Jo, jag kan nog tipsa dom om ett schysst objekt, bra vikt iomed 20", ligger förresten ute på blocket! ;-) | |
| Passa dig..! ; ) | |
|
Hej på er jag vill tacka alla för er kunskap.Men som jag startade tråden undrade jag om ska satsa på 740 eller kan jag bli lika nöjd med en mindre motor? eller tänker jag snålt.ska tillägas att jag kör försiktigt bränna gummi och tokhastigher har jag lagt bakom mig för länge sen.för mig är bilen/bilarna mitt största intresse.mvh k3 glad påsk på er. k3 bmw cs#8231 |
|
|
Om du väljer en 740 kan du likväl ta steget upp på en 750...överlägsen motorkomfort och lika billig/dyr o äga.. Tror att 728:an är en bra kombo med komfort o ekonomi, fast avsaknad den oerhört trevliga karaktären på 12:an Glad påsk! Alles unter 6 Zylinder ist Asozial Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.