|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller med Nikeman här faktiskt! Eftersom du säger att alla ligger för högt i pris är det något som inte stämmer. Alla kan inte vara för högt prissatta, det är du som är alldeles för snål! Sen att soppan kostar mer idag gör inte att alla bilar störtdyker i värde, visst blir dom motorstarka alternativen mindre attraktiva på marknaden men en 325i eller 330i som du letar efter är inga monster och dom drar inte alls så mycket som man kan tro. |
|
|
Bränslepriset är ganska ointressant enligt mig. Om jag köper en bil för 200 tkr så tappar den c:a 100 tkr på tre år. Den kostnaden bekymmrar mig betydligt mer än om den drar 0,6 eller 0,8 liter per mil. Den merkostnaden är det lätt värt för att få en trevlig motor. Förhoppningsvis tänker fler än jag på samma sätt och det kan isåfall innebära att sexorna kanske tom stiger i värde framöver eftersom det känns som 90% av all utlevererade nya treor idag är 320D. |
|
|
Tyvärr är du nog ensam att göra den (ganska enkla) uträkningen. Folk kastar bort sina bilar för att istället lägga 350.000:- på en V70 DRIVe. För den är ju snål... Att den tappar 150.000kr på 3 år och kostar 3kr milen i bara service tänker de inte på. ------- //Lövet |
|
| Jag tycker E60/E61:orna som är på blocket är ännu värre. Synnerligen de med M-pkt. Annonsörerna där verkar ha glömt att det kom en ny 5:a för ett bra tag sen. Överpris är bara förnamnet på många objekt. Jag hade tänkt skaffa en E60/E61 när E91:an såldes, men jag tror det är bättre vänta på F10 eller vänta ett tag till tills E60/61 ägarna inser att deras modell är inte längre "nyaste" modellen. | |
|
Jag kan tycka att det här först och främst är ett problem för säljaren. Genom att utannonsera ett pris som ligger högre än skäligt vänder många spekulanter i dörren. Har själv erfarenhet av detta - varför ens bemöda sig om att titta på objektet om man i utgångsläget tycker det ligger 30-40 000 kr fel? För köparen är det väl bara att fortsätta leta tills man hittar ett objekt som ligger i rätt spann. Därefter provkörning och eventuellt prutning. Att beklaga sig tjänar ingenting till. Allt styrs av utbud och efterfrågan. Är objektet rätt prissatt blir det sålt. |
|
|
Tack Cliff! Helt enig. ---- BMW CS #6212 |
|
Verdi |
Jävligt märklig diskussion. Om prisbilden på en viss modell inte passar, köp den inte. Men kom inte och klaga att ALLA är för dyra, för då är det fel på dig och inte på marknaden. Det fiffiga med marknadsekonomi är att den sätter rätt pris av sig själv. Säljarna vill få så mycket som möjligt och köparna vill betala så lite som möjligt. Det är självreglerande. Alla säljare är kanske inte direkt tvingade att sälja heller utan vill mest kolla intresset. Är det nån som nappar trots ett högt pris så är det ju bingo liksom... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.