|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu under en tid letat ny bil. Har kollat efter en e91 Touring helst med m paket Och navi. Har dock under de senaste veckorna tokletat igenom blocket. Det är här man börjar undra om alla som äger en BMW har lastat in guld i Skuffen eller Förgyllt hela interiören. En bil med över 10000 mil då inte motorskydds försäkringen gäller Och 6 år på nacken kan inte vara värd strax under 200 000:- allra helst inte nu när den nya 3-serien släpps. Och så undrar jag om jag som BMW köpare kommer få en iskall bil att bli av med Nu när soppan börjar närma sig 20 kr vilket den spås kosta till slutet av sommarn??? Ska man satsa på en diesel typ (320da Touring) Ska man importera ??? Drive fast Live Free... | |
|
Är du ute efter att göra en bra affär så ska du nog inte köpa någon bil alls. Lägg pengarna på fastigheter i stället.. Sen är du väldigt ospecifik när du skriver vad du letar efter. En e91 335 med M-paket och navi är kanske svår att hitta under 200k, men en 320 borde du kunna hitta för nästan halva det priset. Sen tar det säkert mer än några veckors letande att hitta rätt bil. Nya modeller och stigande bensinpriser drabbar alla modeller och tillverkare. En diesel kanske är lite billigare att tanka, men även dieseln stiger i pris. Åker du till tex Tyskland och hämtar en bil så kanske du kan spara några kronor, men bilen blir också värd mindre när den ska säljas. Jag tycker att du ska börja med att bestämma vilken modell du vill ha, ha sen inte bråttom med att hitta rätt ex. Lycka till! ------- Min bil suger inte... |
|
|
Det är modellerna 320d , 325 och 330 Touring Som är av intresse. Jovisst stiger bilpriserna men om man jämför med de Andra premie bilarna Audi och Mercedes så ligger ju BMW högt för sina årsmodeller. Sen att det kan skilja ca 90k på en med samma utrustning och årsmodell och miltal måste Väl ses som att man som ägare överskattar sitt beg värde en anning. Känns som att BMW 320 d med lite utrustning och ett chip skulle Vara det rätta köpet :) Drive fast Live Free... |
|
| ska du ha en fräsh 3 serie med stora sexan m-paket, navi m.m så får du nog räkna med över 200k | |
|
Annars beror det kannske på att man får vad man betalar för. Min är till salu t.ex men jag har då ingen tanke alls på att skänka bort den. Själv hade jag 4 krav när jag letade bil: M-paket, Aut, Navi, drag och det vart inte lätt att hitta i kombination med lågt miltal och rätt skick. Antingen får man nog betala det det kostar att få sin bil precis som man önskar annars måste man ofta kompromissa på mil/utrustning. Det stora urvalet finns i Tyskland förstås där hittar du enklare en bil men den behöver inte bli billigare för det direkt. Länk |
|
|
Ja om mm kollar på 09 och 10 så ligger de strax under och över 200k men hur Kan man värdera sina 06;or till typ 190 000:- de är ju 6 år gammla liksom :) |
|
| Utbud och utrustning påverkar priset i stor mån. Jag hittar ingen 330 årsmodell -09 under 275'. Forsätter de sedan tappa pris i ungefär samma takt så hamnar de på 170-190' när de är tre år äldre (samma procentuella värdeminskning). Kan du däremot tänka dig en 325 så är det en annan prisbild med ett gäng bilar under 200' årsmodell -09. | |
|
Håller med M34. Har man inga krav på utrustning, färg osv, så går det säkert att hitta billiga exemplar. Men vill man ha det där lilla extra och är noga med detaljerna, så får man ju såklart betala för det. Personligen så betalar jag gärna extra för att få en bil precis som jag vill ha den, ännu värre var det ju för han/hon som köpte bilen som ny.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Finns knappt några fullutrustade med sexan till salu med lpgt miltal man får vad man betalar för helt enkelt |
|
|
Den va jä...t schysst dock en 08:a med endast 7000 mil på mätarn. Då kan jag Köpa att de ligger på över 200k. Sen är det ju som alltid Inte intressant vad folk annonserar ut den för utan vad de får för sen i slutändan. Men visst BMW ska med all rätt kosta lite mer med tanke på kvalitén. Som de säger sig vara så grymma med dock ska väl 330in ha följts med en rad av sjukdomar vilket man kunnat googla fram. Men tror dock att andrahandsvärdet kommer se annorlunda ut framöver inte endast på BMW Utan alla bilar som tar lite mer bränsle generellt. Soppa priset sätter även ett pris på bilarna vare sig man vill eller inte. |
|
|
Känns ibland som att problemet är tvärt om.... Att folk tror att dom ska få en fullutrustad 335i 09a för samma pengar som för en naken 316i. |
|
|
Mr-Mike En stor bmw sexa tar oftast mindre bensin än många bilar om du jämnför! Jag kör med min 330 på under 0,7L/mil om jag kör lugnt! Bmw är snålare än dom flesta bilar, iallafall om man jämnför samma motorvolym! Men visst kanske folk köper hellre en diesel då istället! |
|
|
Sen undrar jag om soppaförbrukningen verkligen påverkar andrahandsvärdet särskilt mycket. Kollar man tex volvo v70, så finns det ju hur många som helst av 1.8 och biogas och allt vad det heter.. bränslesnåla tråkiga varianter iaf. De kan man ju få riktigt billigt eftersom det finns så många till salu, men vill man ha en fin T6 ell D5 så får man både leta och betala. ------- Min bil suger inte... |
|
| Värdehalvering på 3.5 år gäller även för BMW, och stämmer i 99% av bilparken. | |
|
Sedan en annan grej är ju att jag som sagt kan tänka mig att sälja min bil men jag har varken bråttom eller är i behov av pengar. Därav kan jag sätta vilket pris jag vill, vill ingen betala 249000:- för en fullutrustad bil med låga mil, då får jag helt enkelt behålla bilen svårare än så är det inte. Man kan ju inte heller dra alla bilar över en kam på Blocket och säga att en bil är fel prissatt. En del bilar köps loss från företag eller rops in på KVD och kan säkert säljas billigare, alternativt är det USA imp "ombyggda" i Lettland etc. Man gör sitt val, är priset det viktigaste och utrsutning bara ett plus klart man kan hitta en fin bil med lite tur. , |
|
|
Ni har så rätt i mycket. Men vem köper en 330 för att köra lungt :) ??? Inte jag iallfall. Kolla golf r32 den lades ner med anledningen att den låg fel i tiden med en för hög förbrukning sa vw i ett pressutlåtande. Så visst spelar ekonomi och andra faktorer in. Sen kan man ju inte som sagt säga om någon speciell bil är fel prissatt men om man har haft ute den I över 1 månad eller mer så kanske man kan tänka sig själv att oj set är nog ingen som vill ge vad jag begärt. Extra tillbehör som styling är inget jag vill betala för jag vill köpa original och sedan sätta min egen prägel på bilen. |
|
|
Att vw tycker att r32 ligger fel i tiden får väl stå för dem, BMW verkar iaf inte ha samma problem. Vet inte om det stämmer, men jag läste någonstans att 335an står för nästan halva BMWs totala försäljning i USA. Eller om det bara gällde 3-serien? Hur som helst är det visserligen en helt annan marknad, men jag tror nog att det kommer finnas folk som är beredda att betala för att ha roligt även i framtiden. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Haha ja i USA ja där bensinen kostar typ 5kr L. Det är ju lite som att säga att Toyota är världens bästa bil för det är den absolut mest sålda bilen alla 1miljard kineser äger väl en :) Den nya 3 serien kommer ju även med en hybrid vilket bevisar att efterfrågan efter mer miljöanpassade bilar ökar. Jag kan säga att den dagen det kommer en elbil som man kan köra 50mil med och gör 200 så kommer inte jag tveka på att köpa den. Elmotorerna ger ett vrid från första början som får vilken vanlig brännare att bli avundsjuk :) |
|
| Mike! Jag kör mestadels lugnt med min 330! Inte köpte jag 330 för att köra hårt..jag verkligen älskar bmw:s stora raka sexor och deras ljud,gång m.m. Däremot min gamla e30, där kan jag säga att man blir som 18år på nytt med kepsen bakofram! Kan fan inte hålla mig från att köra på ställ och fulla spjäll med den! | |
| Jag kommer eventuellt lägga ut min 325 e91 m-sport till salu snart. 8700mil och jag förväntar mig inte att få ut 200 000:- för den. Skicka powerpost om det skulle vara intressant :) | |
| Om du planerar att ha bilen 2-3 år så rekommenderar jag import, värdeminskningen blir minimallt plus att du får mer utrustning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.