|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fyra fälgar som är ganska nedsmutsade av flygrost. Det sitter som bara den! Någon som har bra tips som fungerar? Något bra att skrubba med? Kopparborste? Fälgborste är ju helt värdelöst i detta sammanhanget. Tips och förslag tas tacksamt emot. /Bellamy | |
|
Citronsoda eller liknande. Minns inte vad det heter exakt.. Finns i färghandeln iaf. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Oxalsyra. Tydligen ska Biltemas fälgrengöring (a.k.a. lungdödaren) vara riktigt vass mot flygrost också. /Masten |
|
|
Ja, så hette det! Tack! Oxalsyra.. Haha, inte ens nära. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Precis som Masten skrev så fungerar Biltemas fälgrengöring helt ok. Använde det förra våren på mina fälgar som hade fastbränt bromsdamm och flygrost och fick bort allting efter några vändor. Sprayade på och lät det stå ett tag, sen gick jag på med en diskborste. | |
| Som alla skriv så funkar någon form av fälgrengöringsspray kanon! Löser upp i princip allt. När dom sen är rena och du ska tvätta nästa gång så räcker det med lite spray bara sen spola av. Då slipper man stå på knä och rengör varenda eker. | |
|
Fast det är stor skillnad på fälgrengöring och fälgrengöring! Vissa är löjligt klena och tar bara bort vanligt bromsdamm... /Masten |
|
|
Biltemas funkar kanon och till vettiga pengar ta med högtryck så slipper man gnugga Ha deT |
|
|
Använde mig av Sonax tjärborttagningsmedel i år. Det var grymt bra att ta bort asfaltsfläckar med. Sen använde jag mig av Sonax Extreme fälgrengöring. Därefter ett lager med Poorboys fälgvax. Flygrost kan sitta förjävligt, finns starka medel men se upp så du inte förstör fälgen eller däcken. |
|
|
På tal om vettigt pris, så finns oxalsyran i trädgården.I rabarber är det mycket oxalsyra. mvh stefan |
|
| BMWs egna fälgrengöring är riktigt effektiv den med | |
| Har en gammal vit Primera som är måttligt ompysslad. Har oxiderad lack och lite rostfläckar där vatten runnit och missfärgat stora partier av lacken. Idag åt jag rabarberkräm på jobbet och när jag kom ut på parkeringen tog jag lite rester ur matlådan och smetade på runt bakre nummerplåten. Grymt effektivt! Ska offra ett par portioner till hela bilen nån dag och troligtvis spara några timmars rubbing.:) | |
| Ja kan man göra rent en reaktortank med rabarberkräm så borde det funka på bilar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.