|
|
|
|---|---|
|
Hej Är som sagt intresserad av m3 e36 -94 som har rullat 11000mil. Är importerad till Sverige -99 med full service bok och 3ägare i Sverige . Bilen är en svart coupe med skinnklädsel som är helt original till och med original stereo. Enligt säljaren så är bilen i "mint condition" och helt fel fri. Då är min fråga hur mycket ska man betala för en m3a om den nu är i detta skick? | |
| 110-120 kanske? Vild gissning, men tror det är svårt att få mer, m3 är trots allt en dussinbil, om än en underbar sådan. | |
| I mina ögon så är de 80-90tusen högst, för 110-120 så har man en 3.2 istället | |
|
Är milen kontrollerade? 3 ägare i sverige, hur många totalt? har gått 5år utomlands. så räkna på ett antal ägare till iaf, Mint condition är ju olika från person till person. åk och kika på den, kolla dokumentationer, diskutera pris och känns det rätt så köp den! En sån bil kommer inte vara lättsåld då de börjar bli mer entusiast bilar om de är i bra skick och bra mil så pris är nog svårt att säga. glöm inte att det är handlarens marknad och inte säljarens! Jag skulle rikta in mej på en 3.2 ist. men givetvis vill du ha en sån så ska du ju givetvis köpa den! som även ovan nämt en dussin bil, men ingen dussinbil i "mint condition" då de flesta är sönderkörda som är bra pris på! |
|
|
Tack för samtliga svar från er. Priset för bilen är runt 110-115tkr vilket kanske är i överkant? Har ännu inte varit och kikat på bilen men kommer göra det senare i veckan. Hur kollar man enklast och säkrast miltalet på bilen? Är det genom att kontakta verkstäderna i Tyskland där bilen varit servad eller finns det något smidigare sätt? Är det stor skillnad mellan en 3.0 vs 3.2? vet ju att det skiljer i HK och nm samt lite utrustning men rent körmässigt vilken är roligast/känns bäst att köra? Har ännu inte kört någon M3a så har inget att jämföra med. |
|
|
Det skiljer inte mycket mellan 3.0-3.2. Bättre o gå efter skick/miltal. 3.0:an är dessutom i mitt tycke en bättre motor med mindre vanoskrångel. Många M3 3.2 lider av trött dubbelvanos vilket ger effekt som en 328 ungefär. Mycket viktigt att provköra ordentligt vid ev affär o känna att den har "rätt" respons på både 3.0/3.2. sök så hittar du många trådar ang vanosen på M3 e36 MVH Peter |
|
|
Har kört båda. Äger en 3.0 och tycker den är underbar. Var och provkörde en 3.2 cab förra sommaren. Den hade gått 5000 mil men gick aningen bättre än en 328. Var groligtvis vanos problem med den. Och caben kändes inte ett uns sportig. Ingen aning hur en coupe eller sedan känns. De flesta påstår att 3.0 har råare karaktär. Dessvärre går det alldelles för många m3or utan alla hästar hemma, tack vare vanos relaterade problem. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.