|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
F20:n är roligast utan tvekan! Tyvärr får jag knappt låna den hemma.. |
|
|
gillar bilden på båda framifrån!! är grannarna något avundsjuka nu ?:) |
|
|
corzair, Nä inte direkt, du skulle bara veta vad grannarna har för kärror ;) |
|
|
Anders, stort grattis. Kan bara instämma med övriga, läcker bil och fin uppfart! 2 riktigt kompetenta, snygga och sportiga BMWs. Jag väljer dock vit, vågar inte ha svart metallic och känns enklare att sköta när den är vit och snygg även den med |
|
|
Tack, Fick på solfilmen igår så nu är den klar sas.. Länk Länk |
|
| Anders, det blev snyggt. Hur mycket toning har du på främre resp bakre sidorutorna? | |
| Oj, kommer ju inte ihåg nu.. Väldigt väldigt lite på främre är det iaf, fast utifrån upplevs det som ganska mörkt iom att bilen blir/är mörk invändigt. | |
|
Hämtar äntligen bilen i eftermiddag :) Arbetsdagen får gärna passera snabbt!! M-Bilar höll vad de lovade, leveransvecka 19. Det tog bara 8 veckor från order till leverans, snyggt jobbat faktiskt!! Ha en trevlig helg allesammans!! |
|
|
Härlig fredag! :) Grattis! |
|
| Vad säger de på besiktningen om främre? | |
|
Du menar rutorna? Förmodligen inget. Har haft det på 2 bilar innan dom två jag har nu och inte fått nedslag. Men man vet ju aldrig.. |
|
|
Skall beställa tjänstebil innan helgen som kommer. 116d eller 118d med automat, M-sportpaket och massa annat. Någon som har provkört dom två med automat? Jag har testat 118d med och utan automat. |
|
|
Glömde min specifikation: BMW 116d 5-dörrar Färg, interiör och lättmetallfälgar Alpinvit II Stoff "Hexagon"/Alcantara anthrazit 18" M Lättmetallfälg 386 M Interiörlist borstad Aluminium Paket Siktpaket i komb med M sport Drive Comfort paket M Sportpaket Extrautrustning Automatisk växellåda med Steptronic Servotronic Multifunktion i ratt Runflat däck Ej Modellbeteckning Tonade sidorutor bak samt bakruta Varningstriangel Automatiskt avbländbar innerbackspegel Rökarpaket Sportstolar Stolsvärme fram Armstöd fram Accentlist Estorilblå matt Strålkastarspolare PDC bak Dimljus Regnsensor Xenonljus Klimatautomatik Farthållare med bromsfunktion Hastighetsmätare Extra 12 Voltsuttag Helljusassistent Deaktivering Passagerarairbag Fällbara huvudstöd bak BMW Online Information BMW Professional Radio med CD Högtalarsystem Harman/Kardon Utökad anslutning för uppspelning av musikfiler från mobiltelefon Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning Svensk språkversion M Sportchassi M Lädersportratt M Aerodynamikpaket Individual Högglans Shadowline Individual Anthracit innertak AG kod Vad tycker ni? Saknas något solklart? Jag har 338 800 kronor att handla för utan avdrag och betalar endast förmånsvärde. Denna spec landar på 338 900 :-) Behöver man Servotronic? Adaptive M Suspension (Adaptive Drive paket)? Hur väljer man utökad instrumentkluster? Problemet är en balans mellan ekonomi och hur mycket jag kör (500 mil/mån). Man vill gärna ha större dyrare bättre men specade en 118d så blev det avdrag ca 800 kr/mån på en bil man egentligen inte äger.. Tar nog hellre dom pengarna till annat! |
|
|
Personligen skulle jag välja en 118d med lite mindre utrustning. Tar du bort Servotronic och byter H/K mot HiFi eller kör på 17' fälgarna får du en 118d för ungefär samma pengar. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Det blir ju lite slöare med 116d men den matchar den prestanda min nuvarande Prius besitter. 10,7 med automat mot 10,4 som 1.8L Hybriden gör. Ska räkna om på en 118dA och fundera. BMW säljare sa åt mig att fimpa servotronic och så tog jag även bort utökad anslutning för uppspelning... för att han sa att det räcker med BT Pro för att kunna streama musik till ljudanläggningen. Någon som vet och kan bekräfta? Utökad anslutning gör att man tillsammans men en Snap-in-Adapter kan ansluta ex vis en iPhone och få upp iTunesalbum osv i iDrive. |
|
| Då var den beställd nu återstår det bara några veckors tråkig väntan :) | |
|
Den utökade anslutningen tycker jag personligen är riktigt skön och är inte något jag skulle välja bort. Annars tycker jag du har valt en vettig spec. Utökat instrumentkluster får du säga till din säljare om, det går inte att välja i konfigurationen. Adaptive M Suspension känns ju lite overkill på en 116d måste jag säga så jag hoppas inte du valt det? :) |
|
|
Hej Anders! Ja har lagt till en del grejer och petat annat märkte jag nu när jag jämförde hastigt. Tagit bort: Utökat instrumentkluster Utökad anslutning då jag redan hade BT Pro för streaming och handsfree (tänker göra en sån här install: Länk om jag hittar ett snyggare fäste för iPhone än Brodits. M Suspension Servotronic Borstade alu paneler (skit trist då det ej går att komb blå accentlist med borstad alu utan det blir istället hexagon med blålist) Lagt till: Backkamera Adaptiva kurvljus Utökat instrumentkluster Saknas då enbart taklucka egentligen... eller större motor då men det sprang iväg i förmånsvärde direkt när jag tittade på 18d-20d så då blir det en glidare istället. Hoppas att den kommer jätte snart jag längtar!!! |
|
|
Okej, Backkamera har jag på min F11, skönt att ha men man klarar sig utan. Adaptiva kurvljus har jag aldrig haft så det vågar jag inte lägga nån värdering i. För övrigt tycker jag du har en bra spec (har ju i princip likadan så konstigt vore om jag tyckte annat) Du kommer bli skitnöjd tror jag, jag är det iaf. :) |
|
|
Det återstår att se hehe. Har du/nån provat och jämfört 116d/118d eller 116dA/118dA så kom gärna med reflektioner? Ska bli spännande att se vad BMWs absoluta minsting klarar av :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.