AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
25.087

Ny på forumet, 118dA M-sport beställd, lite frågor?

Sida 1 av 3
Fr
20
Freddanm
118dA M-Sport -12
Hej! Har spanat runt här ett tag nu, men äntligen tagit tag i att bli medlem!

Beställde en 118dA M-sport i början av mars. Är det någon som fått leverans på liknande bilar nu på våren som vet vilka däck dom levererades med samt om BMW höll vad de lovade gällande leverans? Jag har fått produktionsvecka 15 och leveransvecka 19. Hoppas det håller :)

Någon som har Harman/Kardon som kan berätta hur det låter?

Beställde följande om någon undrar:

475 Safirsvart metallic
LCSW Läder dakota svart
205 Automatisk växellåda med Steptronic
249 Multifunktion i ratt
258 Runflat däck
18" M Lättmetallfälg 386 M
320 Ej modellbetäckning
337 M sportpaket
3AP Vindruta med grå överkant
420 Tonade rutor bak samt sidorutor
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
481 Sportstolar
488 Svankstöd
4DX Accentlist Estorilblå matt
4MR Interiörlist Aluminium Hexagon
508 PDC fram och bak
520 Dimljus
521 Regnsensor
522 Xenonljus
534 Klimatautomatik
544 Farthållare med bromsfunktion (?)
563 Belysningspaket
575 Extra 12-voltsuttag
5AC Helljusassistent
674 Harman/Kardon ljudsystem
6AA BMW Teleservices (?)
6AL BMW Live
6NF Musikgränsnitt för smartphones
6NK Bluetooth professional
6WA Instrumentkluster med utökat innehåll
704 M sportchassi
710 M lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
760 Shadowline
775 Antracit innertak
7VF Siktpaket i komb. med M sport
ZVA Drive comfortpaket

Hoppas jag inte missade något viktigt :)

Väl mött! Fredrik
Grattis! Bra utrustning!
Det låter mycket bra du kommer att bli nöjd.

Vad jag saknar i din utrustning är navi med hårddisk.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Grattis Fredrik!

Jag skulle egentligen ha beställt en 118d i veckan då jag behöver beställa ny tjänstebil. Det blev dock lite uppskjutet och jag får köra en annan bil i 6 månader dvs så får jag först beställa min bil innan sommaren. Då får jag köplats med 2013 produktion och leverans i början av oktober.

118dAM verkar bli för dyr för vad företaget lägger ut, 116dAM skiljer sig väl bara 10 000 kr i bruttopris. Jag funderar på hur jag ska göra då företaget går på bruttopris och jag har cirka 300 000 kr att handla för.
Jag hade specat precis som du har gjort, xenonljus finns på din bil va? Ingår väl i siktpaket eller?

Navi i en 1-serie är totalt onödigt anser jag, kolla hellre på BMW orignaltillbehör, dom har riktigt funktionella och snygga hållare för mittkonsolen för både iPhone (köp navigationmjukvara i Appstore cirka 700 kr, NAVIGON) eller deras egna portabla GPS som är en GARMIN.

Visst man får inte den stora fina skärmen men du får allt du behöver till ett mycket lägre pris!

Får jag fråga vad priset blev på din samt ifall du köpte privat? :)
Fr
20
Freddanm
118dA M-Sport -12
Hej och tack för era kommentarer!

Stilren, jag köper privat och fick pröjsa 348.000:- prutat och klart, ca 21.000:- rabatt plus att det var kampanj på Drive Comfortpaketet som jag tror kostade 8.900:-

Jag funderade på en 120d först, men slutade med en 118d med mer utrustning istället :) Tyckte det känndes roligare då bilen går 90% motorväg på farthållare! Sitter i den 2 timmar om dagen och då är det nice med lite lull-lull.

Jag har Xenon, men det ingick inte i något paket vad jag vet?! Och vad gäller inbyggd navigation tyckte jag det känndes dyrt med 21.000:- eller vad det kostade, ifs så får man säkert hårddisk också som BMW Berra säger men jag kör min Garmin istället.

Ha en trevlig helg!
bo
15
boeing767
123d-09
Mercedes E350 cdi-12
Grattis till ny bil!

Jag skulle nog välja bort m chassit. Min fru har en 123da med M sport paket, iof med runflat däck dessutom.
Den är nästan olidligt hård att köra till vardags med.
Har själv en Mercedes E350, när jag kommer från den till bmw`n tror man det är nåt fel...
Förutom detta är det en kanonbil...
St
1.200
Stilren

Boeing: det är förhoppningsvis större positiv skillnad mellan E87 och F20. Jag provkörde en F20 118d fast med vanligt chassi och det är ju en helt annan upplevelse än den E87 120dM jag körde tidigare.

Fredrik: Okej, låter kanon. Jag tycker konfiguratorn på hemsidan är konstig. Priserna verkar inte bli helt rätt när man väljer bland paketen och utrustningen. Vet du ifall det går att välja till svarta sidospeglar med M-paket?

Vad händer om man tar standardchassi tillsammans med M-paketet? Blir det helt galet, är bilen osänkt då och så vidare?
Visa användare
92
uffeolby
BMW 530e -21 (G31 facelift)
Volvo S80 2.4D -07
Harman Kardon låter bra för pengarna (8.000 kr). Inte lika bra som Volvos värstinganläggning i min S80, men den betalade jag förvisso 20.000 kr för.

Farbror Barbro hade rätt - det finns inga genvägar till det perfekta ljudet ;-))

//Uffe
vi
19
vitra
120dA-16 xdrive
Stilren. vet du om det finns nya färger på 2013 års modeller? det gäller med M-paket.
Kanske någon annan som har koll på det???
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kul!
Samma spec som min kärra (hämtar imorgon) sånär som på helljusassistent och vindruta med grå överkant. God smak med andra ord ;)

Angående Xenon så ingår det inte i något paket. Återkommer med betyg på Harman/Kardon. :)
St
1.200
Stilren

Virta, jag blev informerad av säljaren att inga ändringar kommer på 2013 då det är en helt ny modell(?). Men det brukar väl alltid vara något som justeras?

Får se hur jag gör när jag specar, när jag får beställa bilen av företaget men just nu lutar det åt att ta en något dyrare bil och räkna av det på 36 månader. Känns inget kul att bara välja till M-sportpaket och HK stereo, då budget är 305 tkr och listpris på 116d 238 tkr :)

St
1.200
Stilren

Harman/Kardon är väl samma som i förra 1er, det som spelar i 1M är oerhört bra med tanke på bilstorlek och pris.
Men det är först vid BMW Individual som jag personligen tycker att ljudet är "riktigt bra" samt det finns inställningsmöjligheter att förbättra mer. Finns dock inte till 1er vad jag vet men har hört i 3 serien.
Fr
20
Freddanm
118dA M-Sport -12
Anders. S! Kul att vi hart samma smak :) Höll BMW vad de lovade gällande leveransvecka osv? Ser fram emot rescension på HK-ljudet!

Stilren, jag valde en safirsvart bil, så jag vet inte om det går att få svarta sidorpeglar faktiskt..

Trevlig påsk allihop!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Dom höll leveranstiden, tror tom jag fick den lite tidigare.

Återkommer med recension, har precis fått den och inte hunnit pröva den..

Men jävlar vad snygg den är, grymt cool. :)

Glad Påsk.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag älskar bilen! Den är skitsnygg och fantastiskt rolig att köra :)

Ljudet i H/K är riktigt bra tycker jag!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Och takluckan är ju förbaskat trevlig! :)
St
1.200
Stilren

Grattis Anders!

Visst tog du automat? Om inte hur är den att köra med spak?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag har automat ja.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Inga vidare bra bilder men här kommer några..
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Fr
20
Freddanm
118dA M-Sport -12
Snyggt Anders!! Trevlig bilpark, vilken är roligast att köra? :)

5 veckor kvar tills jag får min!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.