|
|
|
|---|---|
| Hur ska fläkten gå på en 325 e30? Alltså ska den gå hela tiden eller bara tex på tomgång eller liknande när motorn inte får tillräckligt med kylning? Min fläkt verkar gå hela tiden därför jag undra om de är nåt fel, och isåfall vad? Motorn kokar aldrig, men däremot så går den över mittstrecket en pytte liten bit och där är den stadig tills jag varvar ur den lite lätt så sjunker tempen till de normala(Nästan rakt, lite åt vänster som på alla fungerande e30). Har kokhet värme i bilen och allt funkar så inge luft eller övertryck i systemet! Kort sagt, allt fungerar förutom att tempen står lite över mitten ibland och tänkte att de kanske har med fläkten att göra eftersom den antagligen inte ska gå hela tiden? | |
| När de är varmare tex som idag så går motorn nästan hela tiden över mittstrecket och sjunker ner när man plågar ur den litegranna. Men inte alltid den sjunker typ i 80% av gångerna så gör den de,övriga 20% så har jag slagit av den och startat den på 30-60 sek. Båda övre kylslangar är varma och dom 2 undre är kalla. Sen undrar jag, har sökt flera ggr men ej hittat(Saknar instr.bok) vars markeringen är på hur mycke kylarvatten de ska vara vid varm och kall motor.Är olika kylarsystem på e30is årsm, men detta system har jag Länk . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.