|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Jag har märkt att min bil E34 540iA -93a dricker vatten. De är inte så att jag får fylla på 3 gånger i veckan. Jag har fyllt på 2 gånger på 3 veckor, inte jätte mycket bara nån halvliter, och de är när jag hårdkört bilen (race och lek) Men den har aldrig gått över "normal tempen" på mätaren. Vad kan detta bero på ? Dålig toppackning ? (oljan är som vanlig, "svart") Eller nått annat ? Mvh / | |
|
Med tanke på att kylsystem till en stor del i plast är en svag punkt på BMW är det med största sannolikhet som så att vattnet försvinner genom en liten spricka eller dylikt någonstans här och att motorn är helt ok. Nu vet jag inte riktigt om detsamma gäller V8, men på sexorna brukar till exempel termostathus och expansionskärl kunna läcka. //Bjersér |
|
|
Okej, ja man har märkt att de är lite mycket plast på bmw ibland, men när jag kört och ställt mig på ett ställe typ så är de ingen vatten fläck under bilen. |
|
| Ett fenomen är att vattnet letar sig ut via mikrosprickor som du knappt ser med blotta ögat, i mitt fall var det först med varm motor och på högre varv som jag kunde se en tunn stråle från övre delen av kylaren, och där i plasten. Så jag hade ingen pöl under bilen, och en vattenförbrukning på ca 5 dl den veckan. En noggrann titt i bra ljus med hjälp av någon som varvar bilen är mitt tips | |
|
be någon provtrycka systemet, och kom ihåg att motorn ska vara kall innan man provtrycker, helst att bilen har stått ute över natten. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Jag har haft samma problem på min 540 E39, det visade sig vara vattenpumpen som läckte. Systemet provtrycktes två gånger innan läckan hittades. Jag har haft återkommande problem med kylningen sedan jag köpt min bil och behövt byta Kylare, Vattenpump, Koppling till oljekylare och nu var det tydligen dags igen. Länk :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.