AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.879

Ibland skall man ha tur

Ru
32
Runga
740iA -00
540IA -99
Har suttit och letat E38 740 länge,både i Sverige och utomlands utan någon större lycka.
Men för en dryg vecka sen hittade jag en E38 740iA 1 ägare svensksåld med 14500 mil på mätaren och komplett service historik,var ju bara att slänga sig i bilen och iväg för att kolla.
Hade en bit att åka,drygt 40 mil t/r.
Kommer fram till handlaren efter några timmar och han visar bilen,allt frid och fröjd trodde jag.
Frågar om att få se besiktning papper och div dokumentation enda han har är en service bok,som iofs är stämplad hos byns Bmw handlare men blir ändå lite tveksam.
Ringer till Bmw handlaren och frågar om bilen om han vet vilken bil det osv och får till svar att han mycket väl vet vilken bil det är och den är köpt ny hos han 00.Han berättar sen att det är en äldre herre som har haft den och att han alltid ved minsta lilla fel har lämnat in den hos Bmw.
Så innan jag åker hem så lägger jag en handpenning på bilen och kommer överens om att hämta bilen om en vecka.
Dagen efter jag kommer hem så åker jag till bilprovningen här och frågar om de kan ta fram de 3 senaste besiktnings protokollen på bilen och det är klart att de kan,bilen har blivit godkänd med blanka papper de 3 senaste åren.
Besiktnings gubben säger till mig att jag ska komma tillbaks när jag har köpt bilen och hjälpa mig att få fram alla besiktnings protokoll sen bilen var ny.
Så idag fick jag med mig fars gubben för att hämta bilen,jag kan ju säga det att jag var som en liten unge på julafton :-)
Efter att kontraktet var underskrevet och bilen var betald så tog vi en sväng inom byns Bmw handlare för att se om jag kan få lite reprations historik utskrevet och det var inga problem.
Killen som tog emot mig på service/reservdelar säger till mig att jag skall vara nöjd över mitt bilköp för att det är en väl omhändertagen bil med full service historik.
Så nu är jag äntligen hemma och bilen står på min parkering.
Ibland skall man ha lite tur ;-)
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Grattis Runga till ett härligt bilval! Såg även jag den bilen på blocket och reagerade över sv såld 1 ägare och milen, inte var dag man ser det. Välutrustad till synes också för att vars sv såld. Grattis igen och välkommen till 7 serie forumet ;)

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Grattis.

Vad gick den för?
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Var det den i Skövde? Tittade på den själv lite snabbt, fixa till rostlagningarna på bakre skärmkanter lite snyggare så blir den helt okej. Hade kanske vart intresserad av den själv om jag inte hade haft en annan E38 på g redan. Grattis till bilen :)
Ru
32
Runga
740iA -00
540IA -99
Tackar dobo,ja det är sköna bilar.

qsacage de fick inte det de begärde, men jag fick mycket bil för pengarna ;-)
Ru
32
Runga
740iA -00
540IA -99
Turbovin jepp det var den i Skövde,ja skärmkanterna bak och stenskotten på huven ska fixas plus ett lite hål i skinnet på förar dörren
BM
4
BMWStig
740iA -94
SAAB 9000 2,0 Turbo -97
Grattis till Din 740 från Skövde. Du hann före mig, så nu fick det bli en annan från Skåne.
Ru
32
Runga
740iA -00
540IA -99
BMWStig tackar, jag var tvungen att bara ha den ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.