|
|
|
|---|---|
|
I mina ögon den bäste i Sverige. Kommer ihåg hans härliga sätt att skriva på. Oslagbart. Kunde få vilken skitbil som helst att bli intressant att läsa om. Nu är han död =( RIP Länk | |
|
Håller helt med dig. R.I.P |
|
|
Tråkigt att höra... RIP. Han har skrivit en hel bra grejer! |
|
|
Ah, trist. En verkligen duktig journalist som dessutom vågade stå för sina åsikter. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Håller absolut med er övriga. Har många Teknikens Värld sparade från den tíden då han var chefredaktör och de ledarna som han skrev var verkligen vassa. Var nog för ung för att förstå det på den tiden men efter att ha läst dom i vuxen ålder så inser man att det var substans i det han skrev. Skillnad mot många chefredaktörer i dagens biltidningar skriver om, många gånger rabblas det bara upp vad det aktuella numret innehåller för ämnen. Minns att han var rätt tuff mott dåvarande miljöministern Birgitta Dahl i någon ledare och hon bemödade sig att svara vilket publicerades som ledare i ett senare nummer. |
|
|
Verkligen en tråkig nyhet... Vår Triumph Spitfie köpte vi av Åke 1988. Den hade han bl a använt för en resa genom dåvarande öststaterna ner till medelhavet. Albaninen kom han dock inte igenom. Vi köpte bilen utan närmare granskning utöver det som syntes och utan provkörning eftersom bilen stod insnöad i ett garage tillsammans med en Messerschmitt. Åke redogjorde bilens fördelar och defekter på ett trovärdigt sätt. En med Åkes rykte kunde ju inte luras tyckte vi och det stämde eftersom allt var som utlovat. Efter inköpet hade vi sporadisk kontakt i många år. Åke var en verklig bilprofil som stod för sina åsikter. |
|
|
Mats; De reportagen minns jag, en Testarossa hade inte fått mer uppmärksamhet än vad en röd Spitfire fick bakom järnridån kul att ni har den och haft den i 24år!=). Jo Åke skrev massor av bra artiklar får leta fram mina gamla TV och läsa om dem! I Alla Bilar 1985 finns det en bild på Åke, familjen och alla deras bilar uppåt 15st var det. Mvh Stephan |
|
|
Minns Borglund, han ringde upp mej en gång då de hade ngn fototävling i TV, Han sa att jag var aktuell för pris och ville veta lite mer om bilden. Jag satt i ett bilvraksskelett i spökstaden Bodie i Calif. Fick 3e pris o kunde visa fingret till mina fotokompisar med sina Hasselbladare. R.I.P |
|
|
RiP Borglund. Träffade honom på Bromma, var med i en tävling som hette Sveriges bästa bil i olika klasser. Fick träffa hela gamla gardet då på TV, trevliga var de alla. De hade precis kommit från GTi test och vi fick köra dessa på Bromma flygplats. Borglund fick vi åka med Saab Speedern ni kommer ihåg denna bil som Mellberg hade byggt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.