|
|
|
|---|---|
|
Hej alla grymma Bmw-ägare. Jag ska lämna in bilen för recond inför våren och behöver tips om en vass recondare i Stockholm. Det behöver inte vara den billigaste utan det viktiga är att det blir bra gjort med kvalitet. Vet inte om det spelar någon roll men bilen är en 335 -12 coupé. Tacksam för alla tips! | |
| Ring Jörgen på J.sandell bilvård/valhallavägen - han är erkänt duktig. | |
|
Som ovan! Niklas Fransosen |
|
|
Kontaktade honom, hans första tid är 5-6/6. Jag skulle vilja ha en tidigare tid Någon annan som är duktig, han kan ju inte vara den enda i Stockholm? |
|
Cartéen |
Jag testade Mekonomens bilrekond på Gärdet och måste säga att jag är mer än nöjd med dem. Mycket bra service samt ett strålande resultat. Fick ett mycket bra pris också så det gör ju inte saken sämre. Tidigare alltid lämnat till Jörgen på J.Sandel men inte omöjligt att jag fortsätter med Mekonomens Bilrekond. |
| Jag skulle vänta på Jörgen Sandell och Sthlm Bilvård...de är bäst enligt min erfarenhet. | |
|
Bilvårdsteknik , (Martin) i Gröndal har gjort riktigt tuffa jobb åt mig med fina resultat. bla "540is" back in the days of fame & glory. |
|
|
Nu har jag ringt och bokat tid hos Martin i Gröndal om 2 veckor. Återkommer med resultat om intresse finns. Stort tack för alla tips. Jörgen verkar vara mycket duktig men som sagt lite surt att behöva vänta ett kvartal på en rekond. |
|
|
Låter gött det hälsa från mig. |
|
|
Ska lämna iväg 745an till ett ställe som ligger vid Skanstull för rekond nu på lördag, Updaterar med resulta och utvärderingt efter jag fått tillbaka den.. |
|
| Hmm... Tycker ni verkligen det är värt 5-6.000:- för en recond? Upplever inte att den håller bättre än en schysst vaxning. Mvh | |
|
En recond innehåller så mycket mer än en vaxning. Bilen rengörs noga, poleras så den blir riktigt blank och sedan förseglas lacken. Poleringen är det som tar tid = kostar pengar. Lackförseglingen i sig är inte så dyr men säkert dyrare än vax. Det du betalar för är egentligen förarbetet innan bilen vaxas eller lackförseglas. Skillnaden är den att vaxningen håller nån månad medan lackförseglingen håller bra mycket längre (Ditec garanterar 18 månader till nästa behandling som är billigare) samt att den tål avfettning och den mekaniska nötningen som varje tvätt innebär. Har använt mig av Ditec i över 10 år nu och upplever det som helt klart värt det att betala för att bilen ska vara blank och lättvättad varje dag. Det är dessutom oftast bara den första behandlingen som kostar mycket eftersom det då tar längre tid att få bilens lack i det skick den måste vara för att behandlingen ska bli riktigt bra, dvs ren och utan repor och andra orenheter. Om det är värt det är ju en svår fråga att svara på eftersom man värdesätter saker på olika sätt men jag tycker det är värt det eftersom jag får en blankare bil som är betydligt enklare att hålla efter som jag slipper vaxa titt som tätt. Visst är det mycket pengar men jag betalar det ändå. Niklas Fransosen |
|
|
Allt som kräver en viss teknik och en annan människas tid måste ju ersättas på något sätt. Men det är ju klart om man kan polera och vaxa bra själv och har tid så är det värt att göra det men samma sak åt andra hållet. Man behöver tex inte vara it konsult för att lösa vissa tekniska problem med dataorn, men det kostar mycket om man ska låta någon utbildad och kompetentperson (som kanske inte är lika kompetent som en själv av olika anledningar) att göra det åt en...samma när det kommer till bilvård. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.