|
|
|
|---|---|
| Måste byta bromsbeläggen...:( | |
|
Efter att ha svurit mig igenom ett antal bromsbeläggsbyten så köpte jag helt sonika 7mm insexhylsa för spärrhantag.. Finns hos de flesta verktygsförsäljare såsom AD-Center, Mekonomen osv.. |
|
|
Ok, så får det bli...tack! Vad är det med BMW och insex egentligen? Oljepluggen till växellådan är ju också en skum insexskruv... |
|
|
Ser seriösare ut med insex..:) Mvh Janne. |
|
|
Det har inget med utseendet att göra. En insexa är av bättre kvallite i själva järnet i bulten. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Glömde. Exempelvis så är en vanlig bultskalle lätt att dra rund och det händer även att man drar av en som är lite grövre. Typ M12. En insexa har i alla fall jag aldrig lyckats skada med rätt verktyg. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jo det förstås..men man drar väl aldrig en bultskalle med skiftnyckel eller??Använder man hylsa/fast nyckel är det inga problem. Problemet med det mesta skruvandet är ju användandet av fel verktyg. Mvh Janne. |
|
|
Glöm inte rosten JT PH |
|
|
vad är det för storlek på insexen som ligger i verktygslådan? Ingen aning själv alltså men deras verktyg brukar ju passa till en hel del. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
vad är det för storlek på insexen som ligger i verktygslådan? Ingen aning själv alltså men deras verktyg brukar ju passa till en hel del. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
LjudFreak |
biltema har insex så dä räcker, åk dit så blir dä billigare..//Danne |
|
Sant PH! Rosten tär,ibland är det ju bara vinkelslipen som gäller(avg.byte t.ex.)...:) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.