|
|
|
|---|---|
|
Har haft min E46 touring sedan september förra året, aldrig upplevt något strul fram till nu. Den börjar kännas o stabil på vägen och när man åker under 50 km/h får man nästan känslan av att den ålar sig fram. Blev ingen skillnad när jag bytte till sommardäck, den skakar och sladdrar sig fram. Men i högre hastigheter så känns den som vanligt?? | |
|
Troligen en bussning i bakvagnen som är dålig! För några år sedan blev min E46:a extremt orolig och slingrade sig ordentligt på vägen, då var det främre bärarmsbussningarna i bakvagnen som gett upp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Vad rör det sig om för pris att fixa detta? Har besiktning snart också..fan! | |
|
508:- för powerflex på Scmiedmann som håller bättre än original. Detta artikel nummer Produktnummer: PFR5-3608 Länk Dessa är lättare att montera också. 3 stycken bultar som håller upp bärarmen i chassit. 18mm hylsa krävs. Borra sönder gummit 3-4 hål, så du kan knacka ut metall ringen som sitter i centrum på original bussningen, när den väl är borta, så bara att knacka ut metall ringen som sitter kvar i Bärarmen. Håll koll på var bärarmen sitter när du lossar, så kan du slippa hjul inställning, men rekomenderar hjul inställning oavsett, men så kan du köra genom besiktningen först alla fall om den låg runt hörnan. Hade även kollat stabilisator stagen bak. (De korta på c:a 12 cm längd) brukar brytas av dessa också. Skulle det vara dem, så köp dem på Bmw som är billigast på dem 180:-. Är dina fjädrar hela? Brukar ha en tendens att brytas av sista varvet på Touring modell. |
|
| Tack för tipsen! Jag antar att fjädrarna är hela, dom är bytta på BMW veckan innan jag köpte bilen :) | |
| Hur går det för dig? Funnit problemet eller det blir helg syssla? | |
| Kollade under igår, verkar inte vara någon bussning...kan det vara så enkelt att det är hjulinställningen som behöver justeras? | |
|
Har likadant problem på min e46a. Har dock bytt de främre bärarmsbussningarna, vilket resulterade till något bättre väghållning, men det är fortfarande inte bra. Besiktade bilen i fredags och besktningsmannen kunde inte heller hitta något som var dåligt. Så nu i helgen kunde jag konstatera att stötdämparna bak har gjort sitt. Har beställt nya stötdämpare och fjädrar, vilket troligtvis aldrig är bytt. Så nu hoppas jag på att ett byte av detta löser problemet. |
|
|
Poudi, hur kollade du bussningarna? Du måste bända och vrida ordentligt för att det skall synas! Det är nr.4 på bilden som brukar bli dåliga: Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Håller med Johan där. Använde du tex en kofot till hjälp eller du bara tittade? | |
| Hehe, riktigt hårda män klarar att stirra en bussning tillbaka till ursprunglig hårdhet | |
| Jo jag använde en kofot och bröt och bröt överallt, kan inte på något vis se att bussningen skulle vara slut där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.