|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Inte ofta dom går på den finten längre delorian. "You can call me Bon" |
|
Jag förstår fortfarande inte syftet med lagen som verkar bara finnas i Sverige!!! Det där med ögonkontakt låter bra, men om föraren tittar åt ett annat håll? Eller funkar det bara för att man får ögonkontakt? Tycker folk sällan söker ögonkontakt vid övergångsställen utan bara går rakt ut. Även om det kommer en stor jävla buss.... Om man är gående och söker ögonkontakt med föraren så är det även åt det hållet sällan det funkar. Ofta pysslas det dessutom med annat. Så det argumentet tycker då jag är rätt tunt. Och dessutom söker man oftast ögonkontakt genom FRAMrutan. Och den håller jag till fullo med om att den inte ska vara tonad. Men sidorutorna anser jag mycket väl kan vara det. Nä, om det funkar med tonade, inte svarta väl att märka, rutor i andra länder borde det gå bra även i lilla Sverige. Niklas Fransosen |
|
|
kul att någon håller med mig... dålig smak smittar... |
|
|
Jag har tonat fram på en av bilarna, har även personlig skylt "KEBAB" också. Nä men ärligt - killen ställer en fråga, om än orimlig, så låt bli era egna trångsynta synpunkter! Vill han ha tonat så är det klart han ska ha det!! |
|
| Ja i så fall borde dom väl förbjuda solbrillor också. | |
| haha den var rolig, | |
|
Det är faktiskt en jäkligt vettig analogi det där med solbrillorna. Motsvarande problem uppstår ju. Svårt för föraren att etablera ögonkontakt med omgivningen. |
|
|
Smaken är som baken! Jag hade valt att tona alla rutor runt om istället bara för att tona bakrutorna, bilen får en annan helhet plus att de ser lite kaxigt ut. Och frågan han ställer om han får låna dörrar tycker jag är bra att han gör! Man ska inte vara rädd för att fråga, man kan inte få mer än ett nej. Är de inte så att man får tona fram rutorna en vis procent ? Eller är jag ute och cyklar ? Och om polisen kommer så är de ju bara att veva ner rutorna när man kör, sedan dra upp dom. |
|
|
Alla rutor är något lite färgade från fabrik och den toningen ligger redan på max avseende godkänt så även ljusaste toningen gör att man går över gränsen. Vissa bilar har redan från fabrik en toning som är för mycket men eftersom bilen är helbilsgodkänd i Sverige är det OK. Men det verkar som sagt var vara en lokal svensk lag. Eftersom de bakre sidorutorna och även bakrutan inte påverkar förarens sikt så är det OK att tona dessa till sotsvart. Konstigt att man blir kallad för allt möjligt bara för att man vill ha tonade rutor runt om!!!! Niklas Fransosen |
|
| Vill bara tilläga att motorcyklister tillåts ha mörkt visir... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.