|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har 2008 års M dubbeleker 208 (7,5x18 ET49 & 8x18 ET52 om jag läser rätt). Om jag sätter dit 225/40 18 runt om, som jag förstår ska vara möjligt, är det då också möjligt att skifta bakfälgen till fram? Jag menar alltså om bakfälgen får plats i fram? Är ju inte nödvändigt men kan ju kanske vara praktiskt om bakdäcken slits hårdare av någon anledning..... :) Någon som har erfarenhet? /eFx | |
|
Jag har samma fälgar som du med 225-40 runt om. Du skall inte skifta fram och bakhjul, däremot kan du flytta däcken mellan fälgarna om du vill... I övrigt förstår jag inte problemet, man kan ju köpa 2 nya däck i taget. /Jonas |
|
|
Inget problem, jag var bara nyfiken på om det gick att göra, men då vet jag tack! I övrigt är du nöjd med 225/40? /eFx |
|
| jag hade 225 fram när jag körde med r-däck, dock var det lågprofil 17" men det fick väldigt bra, det svängde alltid när man så ville iaf:) dock så spårade det en hel del men tror att det beror mer på däckkonstruktionen iof. | |
|
Min 130 är nyinköpt och jag har inte provat den med sommardäck än. 225-40 runt om skall dock minska understyrningen som 130 tydligen kan lida lite lite av... och jag gillar INTE understyrning :) Mina bakdäck är halvslitna men jag fortsätter nog med 225 när jag köper nya, om jag inte byter till 245-35 för utseendets skull. Det som är konstigt är att båda våra bilar är LCI men ändock har 8-tums bakfälgar... LCI levererades med både 8 och 8,5 tums bakfälgar... vad som avgör vilka man fick vet jag inte, men om man har 8,5 kan man smälla på 255-35 vilket stämmer bättre i rullomkrets med 225-40... men nu blev det nog överkurs :) /Jonas |
|
|
Nu vid bytet så visade det sig att fälgstorleken är precis som du sa 7,5x18 fram och 8,5x18 bak. Men 225/40 det blev ganska bra ändå. /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.