|
|
|
|---|---|
|
Köpte en svart 520D Touring av 2008 års modell, som hade svartlackerade lister runt fönstren. Upptäckte rätt snabbt att dessa listor inte hade den kvalite som man kan förvänta sig på en BMW, utan att de nästan ärgade. Försökte under hösten att mha vaxning/rubbing få upp finishen igen, men det blir bara temporärt - det kommer tillbaka hela tiden. Är detta ett känt problem? Endast på vissa modeller/år? Tar BMW något ansvar för det - det är ju inte precis BMW-kvalite...? Bilen har en utökad garanti till i sommar (var en Premier collection bil - köpt på BMW i Göteborg) - kan de fixa det på det eller på någon annan garanti eller goodwill? Om nu inte BMW fixar det - kan man ordna mha någon lackförsegling (DITEC) eller måste man lämna in och lacka om alla ytorna för att få ett bestående resultat? Borde vara fler som har haft detta problem och kanske har möjlighet att ge lite råd... Tack på förhand! | |
|
Det verkar vara ett vanligt problem på e6x och e9x. Som jag har förstått det så tar inte BMW kostnaden. Varken på rostskyddsgarantin eller på goodwil.. Vilket är mycket dåligt! Jag tycker ändå att du ska försöka, det skadar inte att de får höra vad kunderna tycker. Kolla vad de kostar nya, de kanske inte är jättedyra? ------- Min bil suger inte... |
|
| Har sett att dessa finns att köpa på olika stylingsighter! Kolla! Kolla ex på Schmiedmann. | |
|
BMW kommer aldrig ta ansvar för det så länge det är utanför fabriksgarantin dvs 2 år. Tyvärr, jag försökte med min E91 där jag hade liknande problem med. Med Sonax polish höll man dem i schack. M-sportbilarna har högglanspolerade lister i svart och tyvärr finns ingen bättringsfärg eller liknande så har man otur med stenskott så... |
|
| Ja - det är en M-sport - rakt igenom -allt M som man kan tänka sig... Får vända mig till ett DITEC-ställe och en lackfirma och se om de har någon ide. Kanske man kan göra i ordning lacken och dra på något lager klarlack för att få det att hålla, eller kanske DITECs lackkonservering funkar också? | |
| Hade det på min förra E60 också. Det gick inte på rostskyddsgarantin, då det var "påmonterade delar" enligt BMW. Svarade att jag inte hade monterat dessa lister, men icke... | |
| Är de ärgade än eller bara fläckiga? Jag hade fläckiga på min E60 med shadowline, men polerade med vanlig Sonax Polish och vaxade efter. Det höll dem fräscha länge. | |
|
"Påmonterade delar"? Nästan allt är väl påmonterat? Då skulle de kunna säga samma sak om dörrar, skärmar mm.. För jävla dåligt faktiskt. |
|
|
Med det argumentet behöver dom inte ta ansvar för mer än den nakna karossen eftersom allt annat är påmonterat på det. Att det inte håller bättre på en ny bil är dåligt. Att BMW inte ansvarar för det är sämre. Skandal kan man nog sammanfatta det! Niklas Fransosen |
|
| Sant - men det var svaret från BMW. :( | |
| Tysk kvalite - Weltklasse - ehh - har aldrig haft någon bil med ett sådant här problem - och det på en bil som bara är 3 år gammal. Borde vara pinsamt för BMW, funderar på hur "lite" publicering i pressen skulle motivera dem... BMW med lackproblem på sina dyra bilar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.