|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tackar så mycket för denna excellenta BMW-sida/webbforum. Jag tycker det mesta materialet på BMW Power är välgjort och aktuellt. Modellguiden tycker jag dock är lite väl partisk för 5-serie bilar jämfört med 3-serien. Flera av modellgenerationerna i 5-serien introduceras med entusiasm medan exempelvis E36 i 3-serien presenteras som ...något försiktigt formgiven! Visserligen är jag ingen stor expert på BMW historia men jag trodde att introduktionen av E36 1990 innebar en stor revolution av BMW bilar både in- och utvändigt. Borde man inte säga något om detta? Att sedan inte stora vuxna svenska karlar inte fick plats i bilarna är en annan femma ! | |
krukan6 |
Jo, när E36 för 3 serien kom så blev bmwn liksom väldigt snygg. :) bmwtouring.hogdata.net |
|
Beskrivningen av de olika modellserierna baseras så vitt jag vet på motorpressens omdömen vid introduktionen, men jag kan ha fel. Och jämför du förändringen E30-E36 med E38-E65 så får nog även den mest inbitne hålla med om att E36:an är lite "försiktigt formgiven". Därmed inte sagt att den är det minsta ful. |
|
|
"E36 1990 innebar en stor revolution av BMW bilar både in- och utvändigt." invändigt? den ser ju likadan ut som alla andra BMW? och så måste man väl säga att E36 är mer diskret, eller "försiktig", än E30!? /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.