AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.679

Varningslampa bmw e36 316i-93

Gu
77
Gurra--
316i-93
Tjena! Sökte runt lite här på forumet och såg ett "tveksamt" svar på min fråga, så jag tänkte att för att vara på säkra sidan gör jag en tråd.

Iallfall, har en bmw e36 316i. När jag startade bilen började en varningslampa som ser ut som ett utropstecken med en rund ring runt.

Vad jag läst ska det vara bromsarna/bromsvätskan? Den sitter jämte Parkeringsbromslampan. Och ibland slocknar den, sen kan den tändas lite o sen släckas igen.

När jag köpte bilen var både skivorna och beläggen helt slut, då lös inte lampan. så jag har uteslutit till att det är varning på bromsbeläggen.

Och ABS har jag inte.

Men min fråga, är det för bromsvätskan det lyser?
Bilen har stått i ca 8 månader, rullade ut den för ca 1 vecka sedan.

Som vanligt uppskattar jag svaren något enormt!

Mvh
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Fyll på med bromsvätska så slocknar den.
Hade samma symptom på min förra bil efter en service.. Blinkade till ibland, lös vid full acceleration;D
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Varningslampan för slitna bromsbelägg har inget utropstecken i mitten utan det är Varningslampan för bromssystemet som lyser, som sagt pröva med att fylla på!

//Bjersér
Gu
77
Gurra--
316i-93
Tjena! Fyllde på idag, vet dock inte hur lampan är. Men eftersom det låg på "min" så löser det väl sig :)

Känns illa att behöva fråga om en varningslampa när man lyft ur motor osv haha.. Menmen, anl till att jag frågade är för jag var påväg hem från garaget igår, och tar ca 7 min att gå till bilen där jag bor.. :)

Men tackar och bockar för svaren! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.