|
|
|
|---|---|
|
har just skaffat mig en till 5-serie, en E60 525 m-sport-04. har en fråga angående dvd´n /navigation varje gång jag startar bilen så får jag ett meddelande på skärmen, "please insert map dvd" jag skulle föredra om vanliga huvudmenyn kommer upp eller den sista valda menyn (musik-cd) ... lite jobbigt att man måste greja på i-driven för att komma tillbaka till cd infot varje gång, någon som vet om man kan stänga av nav funktionen eller ? eller är det något som jag måste leva med ? ######## # PAJALA # ######## | |
|
Tror inte att det går att stänga av den helt. Enklast är väl att sätt i en DVD-skiva så slipper du frågan. Jag tar aldrig ur navigationsskivan ur DVD-läsaren. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
okej, glömde nämna att den bara har en dvd spelare för nav/cd, ej dubbla ... men såg att bilen är förberedd för cd växlare iaf ... måste nog skaffa en växlare då. tack för svaret :-) ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Köpte du bilen med det felet? På en -04 skall du ha DVD-baserad navigation och den har sin egen "slot". Om du bara har en "slot" så är det till CD-spelaren, och endast den. SDet låter som om du antingen har ett mysko fel eller att du har en eftermonterad DVD-enhet som inte är helt komplett monterad. ---- BMW CS #6212 |
|
| Det är inte så att business nav måste ha skivan i hela tiden? Till VW finns det en enklare nav som behöver ha skiva i när den skall navigera samt en HDD baserad lik Nav Pro. | |
|
navigationen funkar, men man programmerar in färdvägen först med skivan isatt, sen är det bara att starta "resan" .. man kan då byta ut skivan till en cd/mp3 skiva och lyssna på musik under tiden, så står det i handboken också´. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
köpte bilen för ett par veckor sedan, förra ägaren säger att det alltid har varit så att "please insert map dvd" har dykt upp när man slår på tändningen, jag har raderat bort alla ruter/data från navigations menyerna men den vill alltid att man ska sätta in skivan när man startar bilen. jag kanske har någon snik verwsion med enkel slot verkar som att jag får leva med det :-( ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Lus Bilen har business nav dvs utan karta (innan faclift var den endast med pilar och utan karta) och endast en DVD/CD slot. |
|
| Sim: Va? Inte ropa sådär utan anledning :) | |
| Haha - Ursäkta. Menade Narvselius :-D Måste ha haft ditt namn på hjärnan från en annan tråd :-) | |
|
Tack Sim, tänkte automatiskt på Professional! Glöm inte köp påskägg till Lus som plåster på såren för att du misstog honom för mig (stackars man!). :o) ---- BMW CS #6212 |
|
| Sim: vet nog vad du är ute efter, men min kropp är min borg! :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.