AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.092

E60 stänga av navigation

Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
har just skaffat mig en till 5-serie, en E60 525 m-sport-04.

har en fråga angående dvd´n /navigation

varje gång jag startar bilen så får jag ett meddelande på skärmen, "please insert map dvd"

jag skulle föredra om vanliga huvudmenyn kommer upp eller den sista valda menyn (musik-cd) ... lite jobbigt att man måste greja på i-driven för att komma tillbaka till cd infot varje gång, någon som vet om man kan stänga av nav funktionen eller ?

eller är det något som jag måste leva med ?

########
# PAJALA #
########
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Tror inte att det går att stänga av den helt. Enklast är väl att sätt i en DVD-skiva så slipper du frågan. Jag tar aldrig ur navigationsskivan ur DVD-läsaren.

**BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
okej, glömde nämna att den bara har en dvd spelare för nav/cd, ej dubbla ... men såg att bilen är förberedd för cd växlare iaf ... måste nog skaffa en växlare då.

tack för svaret :-)

########
# PAJALA #
########
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Köpte du bilen med det felet?

På en -04 skall du ha DVD-baserad navigation och den har sin egen "slot". Om du bara har en "slot" så är det till CD-spelaren, och endast den. SDet låter som om du antingen har ett mysko fel eller att du har en eftermonterad DVD-enhet som inte är helt komplett monterad.

----
BMW CS #6212
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det är inte så att business nav måste ha skivan i hela tiden? Till VW finns det en enklare nav som behöver ha skiva i när den skall navigera samt en HDD baserad lik Nav Pro.
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
navigationen funkar, men man programmerar in färdvägen först med skivan isatt, sen är det bara att starta "resan" .. man kan då byta ut skivan till en cd/mp3 skiva och lyssna på musik under tiden, så står det i handboken också´.

########
# PAJALA #
########
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
köpte bilen för ett par veckor sedan, förra ägaren säger att det alltid har varit så att "please insert map dvd" har dykt upp när man slår på tändningen, jag har raderat bort alla ruter/data från navigations menyerna men den vill alltid att man ska sätta in skivan när man startar bilen.

jag kanske har någon snik verwsion med enkel slot

verkar som att jag får leva med det :-(

########
# PAJALA #
########
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Lus

Bilen har business nav dvs utan karta (innan faclift var den endast med pilar och utan karta) och endast en DVD/CD slot.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sim: Va? Inte ropa sådär utan anledning :)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Haha - Ursäkta. Menade Narvselius :-D Måste ha haft ditt namn på hjärnan från en annan tråd :-)
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tack Sim, tänkte automatiskt på Professional!

Glöm inte köp påskägg till Lus som plåster på såren för att du misstog honom för mig (stackars man!). :o)

----
BMW CS #6212
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sim: vet nog vad du är ute efter, men min kropp är min borg! :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.