AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.318

fel bensin i turbo konverterad 325

no
39
norlingen
328iM sedan -97
som rubriken lyder så tankade ja i 95 oktan(30L) i min 325 turbo.. den är mappad på 98 oktan. har lyssnat runt lite och folk tycker att ja ska tömma tanken eller köra upp bensinen försiktigt.. min fråga är om det finns något smidigt sätt att tömma tanken på ? finns de någon slang att släppa på så man kan få bensinen i en dunk ?
Smidigaste är väl att bara slanga den. Var sitter annars bränsle filtret på dessa. På min E46 är det strax under förar dörren.

Tror ju sen inte att det är några problem med att köra upp det. 30 liter är väl typ halv balja om du fyllar den med 98 eller 99 oktan.
no
39
norlingen
328iM sedan -97
är de ingen risk för spikning eller något även om ja blandar ut de me 98?
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Subaru Legacy Outback -98
Hur smidigt är de att sänka laddtrycket en liten tid tills du kan fylla på med finsås igen?
Lossa returen och sätt den i en reservdunk, kör sedan motorn på tomgång till tanken är tom. Annars kör upp bensinen "försiktigt"....
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
ut å ta en lång tur. å ta det lugt. är ju ingen fara så länge du inte kommer upp i fullt ladd.
Häll i oktanhöjare??

Mvh
no
39
norlingen
328iM sedan -97
har fyllt i 98 oktan + oktan höjjare och nästan kört upp tanken. den går fortfarande likadant.. men känns inte riktigt som att den spikar.. mer som om den inte får nog med bränsle. när man gasar på ( ej full gas ) så dör den/hugger till när laddet börjat ordentligt. kan stiften fått stryk pga att ja kört på 95 oktan ? eller vad kan problemet vara. kan tilläggas att lmm kabeln hade hoppat ur när ja skulle försöka starta den. kopplade i den och den starta direkt. men den är väldigt orolig på tomgång. ibland dör den på tomgången. provat att skruvat på btr:en nått varv men samma sak kvarstår..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.