|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett väldigt mystiskt problem med min 525 Tds, när jag startar den kall rasslar det någonstans från vänstra sidan av motorn och om jag stänger av tändningen går startmotorn igång för fullt. Rasslet slutar efter ett tag när bilen börjar bli varm och då fungerar allting precis som vanligt igen. Det enda utöver detta som inte fungerar under tiden det rasslar är vindrutetorkarna, de går endast på högsta läget och återgår inte till sitt ursprungsläge utan stannar mitt på rutan, men så fort rasslet upphör återställs vindrutetorkarnas funktion till fullo. Har testat med en lös jordkabel mellan motorn och karossen men det gav ingen skillnad.. någon som har några funderingar? mvh Per | |
|
Det låter som om det skulle kunna vara kontaktplattan i tändningslåset som inte släpper startmanöverspänningen. Rasslet skulle då vara att startmotorn ligger kvar i ingrepp med motorn igång. (det sliter på startmotorns kugghjul rejält, så om det inte redan är för sent bör du få ordning på det innan du kör vidare) Prova att starta och ruckla och vrid på nyckeln lite åt avstängninshållet och se om det släpper. Felet skulle också kunna vara mekaniskt, att inte solenoiden på startmotorn fjädrar tillbaka som den skall, men fenomenet med torkarna talar lite mer för tändningslåset. |
|
|
Mycket riktigt är det kontaktplattan som spökar! Passar det bara från en TDS eller kan man ta ifrån vilken e34 som helst? |
|
|
Pos.3: Länk Du kan ta från dessa E34:or och E32:or: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.