|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Köpte två flaskor 3M polermedel och några torktrasor över disk i fredags, det gick på ca 900:- (behövde produkterna snabbt). Jag gillar deras produkter! Och priset på paketet du länkar till är ju riktigt bra! | |
| Det här med bilvård är ungefär som att laga mat. En skicklig kock kan laga en drömmiddag med tre rätter på några moröttr och lite vatten, medan en okunnig misslyckas med en hängmörad entrécote. Det är samma sak här. Om du läser lite trådar om polering här, och testar dig fram så kan du nog inte misslyckas! Lycka till! (Det är för övrigt ett bra paket) | |
| Det här med bilvård är ungefär som att laga mat. En skicklig kock kan laga en drömmiddag med tre rätter på några moröttr och lite vatten, medan en okunnig misslyckas med en hängmörad entrécote. Det är samma sak här. Om du läser lite trådar om polering här, och testar dig fram så kan du nog inte misslyckas! Lycka till! (Det är för övrigt ett bra paket) | |
|
Tack grabbar. Jag köpte ett sett! Såg att troligtvis även ett par från AP gjorde samma sak, då han redan nu sålt 33, igår var det på 8 om jag inte minns fel. |
|
| De där var inget dåligt set de där, men var aktsam när du kör med den flaskan med vit kork. Det är ett riktigt starkt medel de att ta bort grova repor. Ett tips att pröva dig fram om du inte polerat innan se hur maskinen och medlen fungerar ihop. | |
|
Jag har tidigare användt mig utav medeldär jag har spritat bort polermedel innan jag aplicerar lackskydd. Hur funkar det med detta sett, vad är tanken? Ska jag gnugga bort det eller kan jag köpa nått spritmedel? |
|
| nej sprita funkar alldeles utmärkt, jag brukar använda mig av isopropanol går att köpa i en välsorterad färghandel. | |
| Okej, skönt! Jobbigt att ändra på en fungerande metod. | |
| Jag började med svart,blå, och till sist rosa. Bilen vart flammig. Jag håller mig till menzerna och fireglaze i fortsättningen... | |
| +1 på menzerna. Grymma produkter! | |
| Kan man köpa Menzerna i Sverige? | |
| Kolla hos bollnasbilvard.se | |
|
Precis, dom har ett hyfsat sortiment av Menzerna. Kolla in denna, är riktigt grym produkt. Länk |
|
|
Symanteq, +1 på menzerna. Fireglaze ska jag byta ut mot menzernas egna, nylanserade lackskydd. Vad gäller flammigheten så kan det dessvärre bero på maskinen. En icke osscillerande maskin skapar lätt polerrosor/hologram/flammighet. Speciellt när om är ovan (säger jag utan vetskap om din vana...) // Erik |
|
|
Hej. Produkterna är kanon, likaså priset. Maskinen är en singelroterande och skulle byta ut mot en sådan här om du kan skjuta ut lite extra pengar Länk det är en singeloscilerande maskin dvs att den inte lämnar en massa jobbiga hologram efter sig på samma sätt. Med vänliga hälsningar Patrik Malmros Owner: Carseal patrik@carseal.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.