|
|
|
|---|---|
|
Hej! Två lampor lyser gult. En triangel med ett utropstecken i, med en pil runt (placerad mellan hastighets, och varvräknaren), samt samma lampa som tänds när man drar i handbromsen, fast den lyser gult istället för rött. 120d -06 Några som kan ha en tanke innan jag åker mina 10 mil till ÅF. | |
|
Kolla denna tråden: autopower.se/forum/topic.asp?id=215732 Hade själv detta på min bil, exakt samma symptom som dina. |
|
| På min 120i-07 var det visst nån givare till antisladd/spinnsystemet som sagt upp sig efter fyratusen mil.Skulle kosta drygt femtusen att åtgärda,min motorskadeförsäkring reducerade kostnaden med ett par tusen(tycker iofs att BMW-verkstan kunde tagit en del av kostnaden(goodwill)pga känt fel) | |
|
Det var "hydrounit" givaren som var defekt. BMW skulle ha ca 5000:- för att montera reparationssatsen. Jag åkte förbi den lokala meken som skulle ha 1500:- för en ny hydrounit å lite till för jobbet med luftning och byte så runt 3000:- trodde han. Han hade dessutom en hemma. Vanligt fel det där. Känns bättre och byta hela istället för att plocka isär den gamla och byta vissa delar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.