|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada. Vill bara dela med mej ett tips. Har idag fått mitt instrument Länk Har provat det gentemot min 850, fick direkt besked på att boxen till cylinder 7-12 inte svarar. Så bra, då har jag lite felsökning framför mej. Förvåningen kom när jag började knappa på instrumentet, det funkar ju till min Cheva också:) För 1596 kr tycker jag att det verkar prisvärt. Inget strul med "crackade" Carsoft versioner som måste ha com port på datorn, bara plug & play. :) Ps: Har inga aktier i Bildiagnostikföretaget, vill bara dela med mej:) Ds Må väl. Njut av livet :) Martin Rydell | |
|
Tack, bra tips! Men, om boxen inte svarar på ena cylinderbanken...borde detta inte ha känts av på gång och prestanda? |
|
|
PÅ min Carsoft så svarar inte boxen heller på en sida trots att den fungerar /Göran |
|
|
Kul att det börjar komma instrument som är lätta att jobba med och som passar många olika bilmärken. Efter att ha försökt få INPA att funka ett tag så tröttnade iaf jag. Jag köpte det här: Länk |
|
|
:) gustav76: Uppmärksam :) Jo. Motorn går bara på ena cylinderhalvan, ville dock ha ett verktyg för att prata med bilen. Gillar BMW bilar, lika frustrerad varje gång när man inte själv har ett hum om vad som pågår. Ska fortsätta felsöka på min bil, har inget brådska, men vet nu att jag kan börja med att byta plats på boxarna och se om felet flyttar sej. Har sökt här på forumet och fått en massa nyttiga tips. Om någon känner igen sej på mitt fel så tas fler tips emot tacksamt. Maseratirace: Hoppas jag inte har samma "problem" som dej :) Mest glad att jag äntligen har fått tag på ett lättbegripligt instrument som inte innebär laptop och kablar:) Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
Saftigt pris vad kostar enbart interfacet? .....crackade versioner funkar till 100% OM man har fullversioner..:) drar man dom från piratburken eller dylikt,så får man skylla sig själv ifall prg strular.:) dessa prg kan jag rek Ediabas 7.2.0/INPA 5.0.4 BMW Accessories Config 10 *Svenska* BMW Carsoft 7.3 BMW EBA BMW TIS BMW TIS V8 *Svenska* BMW ETK 03_2012 *Svenska* BMW WDS *Svenska* Navcoder v2.8.350 *BMW Complete Factory Service Repair Manual DVD 1982-2007 Technical Information System Factory BMW Service Manual & Repair Manual on DVD 1982-2007 For all engine and trims Model Years: 1982-2007* *Svenska* BMW Scanner 1.4.0/BMW Dash 3 in 1 BMW Scanner 2.1.0/BMW Dash 3 in 1 BMW DIS SSS Progman BMW ETM BMW E-Sys_Setup BMW Multi Tool v2.3 Bavarian Technic Tool PCMSCAN NCS Coding Tool BMW CAS4 BDM Programmer |
|
|
Hej alla lyxbilsåkare :) Ville bara dela med mej, hittat felet på min. Har gått och grävt ner mej i ett par veckor att det måste vara ett jättekomplicerat fel.... men icke. 1 st tändspole med spricka :) Satt i en begagnad i väntan på 2 nya:) Bilen går som en klocka igen. ps: Tack alla som delar med sej på forumet, allt blir så mycket enklare när man hjälps åt :) ds. Njut av livet :) Martin Rydell |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Tack för tipset Martin! Svarar ditt instrument på båda boxarna nu när du bytt tändspolar eller är det detsamma? Jag hade samma fel på min BMW 850 (att enbart den ena boxen svarade) och det visade sig att jordkabeln/Minus kabeln till högra batteriet satt löst i chassiet. Efter att denna kabel blev bytt så svarade alla boxar som ska svara. |
|
BMW-Båstad: Dessvärre är det samma fel som innan med box-kommunikationen. Ska dock felsöka bland kablar i detta ärendet senare:) Nu vill man ju ut och åka:) Tack för tipset med jordkabeln, jag hoppas att det kan vara så. Ha det bäst Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
Vet inte hur dina batterier är i skick men det är viktigt att man har rätt spänning, är den för dålig så kan man få rätt underliga värden/kommunikation men det känner du säker till. /P |
|
|
kspehe: Tack för tipset, köpt 2 sprillans nya Tudor. Kan också berätta att jag gjort, medvetet, det som alla varnat för, köpt en billig 8:a utan någon direkt servicehistorik. PGA jag ville ha en svart, ROSTFRI, bil. Snabb koll av kvittona ger en summa som nästan gör mej gråtfärdig:) :) Men idag blev HON med beröm godkänd på sin årliga besiktning:) Till alla som funderar på att köpa en 8:a, kan bara understryka det alla säger. En bil med god servicehistorik och seriös säljare är F-N så mycket billigare i längden än en som blivit brukad och inte sköt på ett korrekt sätt. Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
Hej Verkar vara ett bra diagnosverktyg är det ngt man skall fundera på om man funderar på den till e46, e38 och e60 Har den begränsningar? eller kan man läsa och radera alla felkoder? Hälsn Mikael.T |
|
|
Emery: Bra fråga, har dessvärre inget bra svar. Är dock rätt säker på (baserat på min erfarenhet av bl a 7-serien) att instrumentet som jag köpt inte klarar att prata med ALLA moduler i bilen. Har inte heller provat det ännu mot så nya eller avancerade bilar ännu. Har bara kört mot en Z3M -00 och en 850IA -92, men där verkar det fungera fint. Njut av livet :) Martin Rydell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.