|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 535d E61 (bästa bilen jag har ägt, nånsin) men nu har bakluckan börjat krångla. Det är en elektrisk och den åker upp utan problem, oavsett om man använder nyckeln, knappen inne i instrumenteringen eller fingrar direkt på öppningsanordningen. Däremot vill den inte åka ner. Frugan stannade den halvvägs upp och sen när hon tryckte på stängknappen hände det inte ett skit, och så är det nu. Man kan trycka ner den manuellt, inga problem men man får ta i lite mer. Upp åker den hur fint som helst. Förslag? Kabelbrott? Har inga problem med lås eller lampor eller glasluckan på bakluckan i övrigt. Kan man byta kabelstammen till bakluckan själv eller åker man på tusenlappar i kostnad på en verkstad? | |
| Kan du stänga luckan med nyckeln eller händer inget då heller? Tänkte om knappen på luckan är trasig. Jag har bytt mina på båda sidor i luckan, betalade 500 per sida inkl jobb och material men på bmw skulle dom ha 3500 per sida. | |
|
Jag hoppas att det är knappen som har pajat... Min första känsla var att den var lite "sladdrigare" än tidigare, men det kan lika gärna vara önsketänkande. Det har aldrig gått att sänka luckan med nyckeln, bara med knappen på luckan. Om du har några tips på hur man river bakluckan får du hemskt gärna dela med dig. :) |
|
|
Ligger en tråd uppe om det nu. Kolla top 5 så hittar du det. Jag kan stänga min lucka genom att hålla inne knappen för att "öppna bakluckan". Har du provat detta? |
|
| Du får hålla in knappen på nyckeln rätt länge innan den börjar stänga och hålla inne den hela tiden tills den stängts. | |
|
Ja, jag har provat förr och då har luckan bara hoppat ner ett par cm och sen hoppade den upp igen... Men det stämmer ju som ni säger, håller man in knappen i måååånga sekunder åker den ju faktiskt ner. Så det kändes väldigt bra, då kan vi stryka kabelbrott från felkällor. Är dessutom rätt säker på att säljaren sa att det var bytt kablar till bakluckan och då borde det väl inte hända igen. Att knappen kan paja är en annan femma. Tack för all hjälp, nu blir det att prata med BMW och få tag på en ny knapp. Robert, hur går det med bilbytarfunderingarna för dig då? Visst skulle du hiva Passaten? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.