|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
Verdi |
acey, Ja, en "mellan-SUV" är nog rätt opraktisk om man vill packa barnvagnar. Pappa köpte en GLK för ett par veckor sen och i den är bagaget alldeles för grunt. Däremot är ju takhöjden betydligt högre och kupén är mycket luftigare än i en vanlig bil. Kristoffer, nog måste väl två 6-åringar få plats i baksätet på en A4? |
|
I resten av Europa får de plats i en VW Golf, Focus eller 308 så nog lär de få plats i en A4. ------- //Lövet |
|
|
Två sexåringar får säkert plats, men man får inte glömma att det skiljer en del i medellängd mellan tex Spanjorer och Svenskar... |
|
|
Att små standardeuropeer klämmer in sig i småbilar hjälper inget när jag är 190cm. Som sagt vi har både X3 och A4 att välja mellan och det är stor skillnad i benutrymme i baksätet - det är ingen tvekan vilken av bilarna vi skulle ta på långsemestern. Har föräldrarna mindre behov av plats i framsätet duger A4 gott. Men trots ett djupare bagage skall man inte förvänta sig en laståsna om man bar behov av det vilket många barnfamiljer med villa brukar få förr eller senare. |
|
Verdi |
Wow vilken jätte. Då förstår jag. ;) |
| Verdi: Jag försöker bara hjälpa dig eftersom jag själv vet hur det är med två barn och tillbehör till en liten kombi som E91. Om det är tacksamhet över de exempel jag skrivit tagit från mina erfarenheter har du ett märkligt sätt att utrycka dig... :-) | |
Verdi |
Var inte meningen att vara otrevlig, jag har bara så svårt att förstå att en sexåring inte får plats bakom dig i A4:an. Jag är själv lika lång och bakom mig är det relativt gott om plats. Eller sitter sexåringarna i nån stol eller på nån kudde som tar mycket plats? Tycker faktiskt benutrymmet bak i E91 är helt ok. Mycket bättre än t ex förra generationens A4 som var riktigt trång. Däremot går det ju i praktiken bara att använda två platser bak... Annars försöker vi vara så kreativa som möjligt de få ggr vi måste åka med packning. Senast vi åkte upp till mina föräldrar hade jag t o m sikt bakåt i innerbackspegeln, trots barnvagn, resesäng osv. |
Karl-Hilding |
Rent spontant tycker jag att lastutrymmet i senaste A4 combi är av modell mindre. Blev väldigt förvånad när fet blev fullt av enbart två resväskor medium och den tredje fick stuvas in i baksätet där vi fällde ryggen. Vilket betydde att två pers fick trängas på ungefär halva baksätet. Kollade sedan grannens E36 320 touring som var betydligt större och lastvänligare. |
Verdi |
En sak jag reagerade på i S4:an var att lastutrymmet var jämnbrett, medan det i E91:an är bredare längst bak. Där får man faktiskt in lite saker också. |
|
Verdi: Exakt - en framåtvänd barnstol som man använder till barn från ca 3-4 år och uppåt har oftast en relativt tjock bälteskudde i sitsen som gör att barnens fötter kommer högre upp - och tar emot på stolens övre baksida. Därför kan benutrymmet i baksätet bli riktigt dåligt om en längre person i framsätet skall sitta bekvämt. Detta är naturligtvis omöjligt att veta när man inte har erfarenheter. Som OT exempel är utrymmet bak med barnstolar riktigt bra till både X3 och F11 - men desto sämre på A4, E91 och även en bil som XC60 som vi har testat. När det gäller lastutrymme stämmer det att X3 och BMW generellt har ett ganska grunt lastutrymme - men i gengäld är bredden bra. T ex går mina golfklubbor perfekt in i både E91 och X3 medan jag tvingas fälla ena sätet i A4. När det gäller barnvagn tycker jag det är smartast att välja barnvagn efter bil - och inte tvärtom :-) Det finns ett antal smidiga cityvagnar som enkelt går in i både A4 och E91. |
|
|
Det är nog bara på detta forum jag någonsin hört att gamla versioner av 3-serien ska vara rymligare än A4 B8. A4 är för klassen en ganska rymlig bil. Jag har kört E91 och framför all A4 B8 väldigt mycket och packat dem till bredden. Det råder ingen som helst tvivel att A4:an är den rymligare av dem två. |
|
|
Lyfter den här tråden igen. S4 verkar vara en av få bilar som faktiskt fortfarande är billigare i Tyskland. Runt 37000 euro får man en fullmatad s4 för. Jag köper gärna från VAG eller Audi, en Das welt auto eller Gebrauchtwagen plus. Ett par exempel: Länk Länk Motsvarande bilar i Sverige ligger runt 400´. Hur skulle ni gjort? |
|
|
De som ligger för runt 400´ på Blocket blir inte sålda, borde rimligtvis finnas en del prutmån... MVH Christofer |
|
| Det är ju sant, men man kan säkert pruta någon Euro eller två på dom i Tyskland också. 36000 euro är ju med dagens kurs bara 303 000 kr. | |
|
Ja Eurokursen är fördelaktig... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.