|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om någon har tips vart man kan köpa kompletta listpaket till E34 runt hela bilen alltså finns det ens ? eller måste man köpa löst? Har kollat Schmiedmann/Ebay vad går lister lös på hos Bmw ? | |
|
När jag renoverade min Alpina B10 E34 beställde jag via min lokala BMW handlare. Vågade inte chansa på att köpa "grisen i säcken". Är du medlem i någon klubb kan det ibland finnas en rabatt hos BMW alternativt så prutar du lite hos din BMW handlare. Att sen byta är busenkelt och resultatet ren njutning. Kommer tyvärr inte ihåg vad jag betalade och har tyvärr inte min pärm med kvitton tillgänglig. München |
|
| Ska kolla på bmw vad kalaset går lös på hade förhoppningar på om nån kanske kunnde tipsa om nån sida förutom ebay eller Schmiedmann har iofs inte hittat på så mycket utvändiga lister på ebay mer instegslister osv men annars så får det bli hos bmw inte mer med det ska inte snålas heller men tips från nån med erfarenheter från nån sida eller liknande med lister hade gått lika bra.. | |
|
Schmiedmann är återförsäljare till BMW, du kan se alla originaldelar med pris på deras hemsida. Delarnas artikelnummer hittar du på www.bmwfans.info Schmiedmann är i regel ca 10% billigare än en vanlig BMW ÅF. Jag köpte lister till min 540 E34 för totalt lite drygt 7000kr. Bara dörrlisterna samtliga 12st (om man har M kjolar) går lös på ca 5000kr. |
|
|
Precis som"- Japmax-" skrev. Välj fordon/modell/produktion på www.bmwfans.info sedan listar du dig fram till reservdelarna & kopierar art-nr in i sök-funktionen på Schmiedmann.se . Smart funktion utav dem ;) Ps. förresten har du kollat "begagnade" på laga.se alt. bildelsbasen.se ? - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Japmax: jo jag vet att Schmiedmann brukar ligga lite under eller snarlikt med en bmw ÅF. www.bmwfans.info är kanon :) Det var inte den svartmetallic färgade 540 ;) det var till ? jag är inte behov av lister runt hela bilen men om man skulle hitta något i bra skick eller bra pris så är det ju bara slå till så klar ! Ljepone: Ja har kollat lite på bildelsbasen.se och lite på laga.se det finns ju en hel del lösa lister men i lite olika skick men det kanske går o fixa till bra med en polermaskin också om listen i grund o botten är i hyfsat bra skick ? |
|
|
- Lojdstrom - > Visst funkar/går det! Jag fräschade upp stötlisterna runt hela fordonet (front-sido-bak) genom att rengöra dem & färga dem med "plasti-dip". Nu ser de i princip som fabriksnya, sen att plasti-dipet har en skyddande/stöttålig & rostskyddade hinna är icke fel. Instegen bytte jag dock ut mot ett par begagnade (M5 - insteg). Rengjorde ordentligt & satte dit dem med PL400. Sitter som berget! - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
| Jag är väl i behov av lister till halva bilen ungefär och kommer jag över beg så kan man ju försöka fixa upp dom helt klart sen tar man dom som sitter på bilen samtidigt, vart köper man plasti-dip? finns det i nån handel eller måste man beställa från hemsidan ? | |
|
Hitta begagnade lister i bra skick är svårt, jag gjorde ett halvhjärtat försök innan jag gav upp och köpte nytt. Stötfångarlisterna är ju helt i plast och går att fräsha iordning. Men dörrlisterna har stomme i metall och är delvis i gummi, dessa går inte att fixa om de är dåliga. Lojdstrom, jo det va till min fd diamantsvarta 540, har du sätt den? :) Jag köpte listerna styckvis och inte alla på samma gång. Vad förstår inte riktigt vad du är ute efter, du frågar vad listerna kostar på BMW? De är dyrare än hos Schmiedmann kan jag säga iaf :) |
|
| Ja lätt att hitta bra lister är säkerligen svårt ! men trodde faktiskt inte att det skulle gö lös på 7000:- runt hela bilen :P jaså du köpte styckvis o inte allt på samma gång går ju göra så också ! Japp har sett den :) sjukt sjukt fin är den ! måste ju svida ibland att du sålde den :P blir en 530 E34 för mej snart och det är väl lite samma/lika stuk på den. Hahaha har fortfarande inte vart in hos bmw o kollat dom kan ju skilja i pris på olika saker ibland men jag tror som dej billigare hos Schmiedmann | |
|
Jo, mina lister var även de lite "snea". Men jag rätade upp dem för hand. Är sjukt nöjd över resultatet (Bytte ut även M-tech loggan mot en snyggare från ebay.com). Plasti dip köpte jag hos Kuntze (kostar 209,-/burk), Västbergavägen 19 (Västberga/Stockholm). Finns även på www.britalianracing.se - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Ljepone: Har suttit o kollat o läst om plasti-dip verkar ju onekligen vara ett grymt alternativ helt klart men jag tänkte bara på det hur skulle själva färgen från plasti-dip funka mot en nylackad yta (svart metalic) eftersom färgen verkar vara ganska matt. ska betsälla nya bmw loggor (huv/bagage/ratt) från Ebay.de fast det blir svartvita istället för blåvita kommer bli riktigt snygg tror jag... Var in på kuntze o kollade och hitta nån sida i UK också men blir till o betsälla men hur mkt gick det åt 1 eller 2 burkar? kan du inte slänga upp en bild så man ser listerna då ? =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.