AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.306

Felkodsläsare till 1-serien

Sp
151
Spectre
330e 2020
Hej,
Nån som kan tipsa om enkel billig felkodsläsare som passar 1-serien? Finns äldre trådar men frågar på nytt eftersom det kanske kommit nya mojänger.
Är ute efter nån mojäng som kan läsa felkoder och släcka dem, inte mer avancerat.

Jag har VAG-COM och interface som passar Audi A4 B5, nån som vet om det är samma interface till BMW 1-serie?
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Jag köpte en sådan här:
Länk

Fördelen är att den passar de flesta bilar, testade t.ex på min VW Crafter- funkade fint.
Man kan läsa live-data, få lite grafer.
Om du har smartphone, så kan du köpa en blåtand eller wifi OBDII dosa och trådlös skicka data till en lämplig app på mobilen. Finns en uppsjö, det är bara att googla lite så hittar du.
Pe
41
Pederp
120i -05
Biltema säljer en som fungerar fint, kollade felkoderna på min igår, bilen går som en påse skit. Tror den låg på 600kr men han som hade den sa att jag skulle kolla på ebay. Får tydligen en finare för en 250spänn.
vilken årsmodell av 1-serien gäller det? Det finns skillnad i interfacet på nya/äldre modeller
Sp
151
Spectre
330e 2020
Min är tillverkad 2007-10 och är 118
I början av 2007 bytte BMW till D-CAN interface från K-CAN. På E81/E87 så tror jag att de ändrade 2007-03.
Så om du ska köpa en felkodsläsare, kolla så att den klarar DCAN protokollet.
Om du har en laptop så skulle jag nog köpa ett billigt OBD2 USB interface på ebay från England eller tyskland.
Man kan få tag på ett interface för runt 400 kr inklusive frakt.
Sen laddar du ned INPA mjukvara från nätet så är det bara att tuta och köra.

Här finns en länk till där du kan läsa mer och ladda ned mjukvaran. Det är bara att packa upp till en katalog och köra.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.