|
|
|
|---|---|
| Har en M3 - 95 som har en del stenskott på fronten och behöver nog lacka. Jag undrar om ni som äger M3:or använder stift eller lackerar fronten då o då?? | |
|
Jag skulle lacka. Visserligen är det lite vanskligt var man gör det med tanke på färgen på din bil. Gör du det hos en bra lackerare ska det inte synas någon skillnad. Stift blir aldrig bra. |
|
|
Klart att man använder stift så länge som det blir snyggt. Har man väldigt många större stenskott så blir det dock inte särskilt bra med stiftet. Orginalstift hos bmw kostar 45:- |
|
| Stift och lackar om då och då. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fyller man inte i stenskotten, så blir det för eller senare så att fukten går igenom grundfärgen och då kommer rosten och då är det kört.och med dagens dåliga lacker som inte tål ett dugg så blir det ju betydligt mera stenskott än förr.Visst syns det men till slut får man väl lacka om. alltså ett nödvändigt ont att pilla med lackstiftet. Ett typisk fruntimmersgöra egentligen, de är ju mycket hajare på den typen av penslar.:)) MVH Hasso |
|
lackar om. ska in om några veckor hade ja tänkt! larsson -m3 93- |
|
|
Egentligen konstigt hur pass många som egentligen lackar om. Undrar vilka det är som är så himla skaja för bilar som är lackade. Händer ju då och då att folk säger jag var där och där lämnade stället när jag såg att huven var omlackad! Det verkar ju bli allt vanligare att lacka även i Sverige (för att då inte tala om i Tyskland). |
|
|
jepps dock så lackar ja inte om huven utan den får ha lite stenskott.. larsson -m3 93- |
|
| Om man har fått stenskott på sin bil så lackar man ju om den för att man vill att skicket ska vara perfekt och inget annat, trist att vissa direkt tror att bilen är smälld och fusk lagad, när den kanske igentligen är pedantiskt skött..Jag funderar oxå på att lacka om min framstötfångare pga stenskott i nederkanten, har dock inga stenskott på huven. | |
| Jo, samma här. När jag köpte min M3:a fanns redan massor med stenskott på den. Ägaren som sålde den på pekade att den inte varit krockad. Visst stämmer väl det men frågan är om man vågar lacka om huven nu när alla tror det blivit krockad så fort man lackar om huven. | |
|
Jocce & tabasco: Ta fotografier på stenskotten och be lackeraren intyga varför du lackar om bilen.. (alltså, han garanterar inte att bilen inte är smälld, men han intygar att " du vid aktuellt tillfälle lackar om den av kosmetiska skäl" )...så var det när jag köpte min M3a, där höger bakskärm är omlackad, visst KAN den vara lite krockad, men jag fick med typ 10 foton + intyg med datum och signatur & stämpel från lackerarn att det var pga. att den tidigare ägarens ungar dragit en skööönt grusig fotboll rakt i sidan på bilen...jag fick tom. "crimecene"-bilder efter händelsen med fotbollen brevid... : ) Pröva, om ev. köpare inte tror er är det deras misstro som hindrar dem från en bra affär... MVH Philip |
|
| Bra idé Philip ska komma ihåg det om jag blir att lacka om, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.