|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har i vanliga fall ganska mjuka händer (alltså huden på händerna är mjuk) (och ja det låter lite fjolligt). Men jag tänkte att jag skulle försöka lära mig lite om lackvård, så jag har rubbat, polishat och vaxat delar på rosthögen (där det inte gör något _när_ jag gör bort mig). Hur som helst. Jag har kört lite för hand och nu, så här någon vecka efteråt, har jag börjat flå skinn i handflatorna. Jag vet inte om jag någonsin gjort det förut. Men det kanske finns någon med liknande erfarenheter? Annars är det kanske något annat som är fel. //Markus | |
|
Nä, men jag har hört att det blir så när man är i embedded-branchen. ;) /Stefan |
|
|
Hehe, ambitiöst! Jeje jag får väl vara glad så länge det inte är Lateral epicondylitis. |
|
|
Jag är mek-konstrktör, men i den branchen. Jag klarar mig hyffsat, men inte helt. :-) /Stefan |
|
| Va? Du använder väl handskar? Jag använder alltid handskar, utom när jag torkar rent på insidan, med då vill man ju fingertoppskänsla så man inte har sönder något vred eller knapp. Annars när jag använder någon form av medel - alltid hanskar! | |
|
Ett tips är att köpa engångs gummihanskar på claes ohlsson. De funkar för de flesta icka rinnande organiska lösningsmedel. Ska du använda epoxy finns specialhanskar. De kan du köpa på Länk . e |
|
| Då jag jobbar som industrimålare kan jag rekommendera nitril handskar. | |
|
Det var just nitrilhanskar jag länkade till. Funkar de för organiska lösningsmedel? jag tycker de skrumpnar bara jag kommer nära aciton. Använder man däremot epoxybasserade färger med rätt förtunning är nitrilhanskarna utmärkta. e |
|
| De vi använder skrumpnar inte,ska kolla vad det är för typ vi har på jobbet när jag åker ut igen nästa gång. De vi har tål då en del då vi använder starka lösningsmedel att förbehandla det vi skall ytbehandla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.