|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det så att jag behöver åtgärda en pdc sensor & har stött på ett "problem" rörande stötlisten som den sitter monterad i (runt om kofångaren). Har inga som helst problem med pdc sensorn eller dess mekanism eller hur man skall plocka/montera isär/ihop den, utan det är själva listen som omger kofångaren som är problemet. Sökte lite på forumet & några påpekar att det är bara och dra loss dem (plattmejsel+trasa/duk och arbeta sig runt om) medans andra att man bör/måste ta bort hela kofångaren? Vad stämmer egentligen? Har tidigare tagit bort listerna runtom dörrar & front, men aldrig runt kofångaren så man har en viss "erfarenhet". Bilen är en E39-a (523IA - 98). M-front fram men "org. kofångare" bak (sedan modell). - Bayerische Motoren Werke AG - | |
|
Tillägas kan göras att det är en svart plastlist inkl. krom. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
| Åtminstone på M-stötfångaren är det bara att köra "plattmejsel+trasa/duk"-metoden. Gjorde det själv på min... | |
|
Okey! Men har/hade även du PDC-n i stötlisten? Kan försöka & se om det lossnar med "plattmejsel+trasa/duk" - metoden.. Bara skiten inte går sönder =) Någon mer som kan/vet hur man skall gå tillväga? - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Ja, PDC-sensorerna sitter i listen även på min M-Sport-stötfångare. Börja längst ut och nertill på listerna så lossnar clipsen ganska så lätt. När man väl fått loss ett clips eller två kan man använda handkraft för att lossa resten av clipsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.