|
|
|
|---|---|
|
Hej Lämnade bilen på DITEC behandling där den började läcka bromsolja så att det blev stort pöl under bilen. Bilen var obriksbar, men ägaren erbjöd sig ordna att bilen tas till vekstaden. Däe konstaderades röstskada på högra brömsrör i nivå med förardörr. Skadan var i rörhållaren. Visst blir man besviken när en väl sköten bil och alltid servad får en sådan problem. Dessvärre dessa sitter gömda bakom skyddsplast och omöjliga att inspektera annars vid besiktningar. BMW besvarade vänligt på mitt brev och beklagade dock det är normalt enligt dom. Så, kolla era ledningar om och när ni kan. | |
| Inte första gången jag hör om rostiga bromsrör på E60/61. | |
|
Konstigt !!! Vid byte av bromsvätska vartannat år ska man väl kunna upptäcka om det finns rostiga bromsrör. Ska in den 2/4 på Förenadebil i Malmö med min bil och kommer att ställa den här frågan. Bytte där min bromsvätska föra året. De har inte sagt något negativt då. Här pratar vi om säkerhetsrisk. Hela bromssystemet ska kollas då och inte bara gammal olja ut / sen ny olja in, eller hur? Vet ej vart ni lämnar sina bilar för service men sådant måste man kunna upptäcka i tid. Mvh S.D.BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.