|
|
|
|---|---|
|
hej min e36 325 -92 har stått och gått sänder under vintern :( (funkade när den ställdes in i garaget innan vintern) står och hostar på tomgång mellan 360 och 600 rpm och försöker jag gasa dör den.. koppla upp den med autocom diagnos systemet jag lånat visar= spjällägesgivare mätte upp den på båda hållen med multimeter och den funkade kanon.. men går jag in på realtidsdata med bilen igång visar den lambdasignal = 0.00v hela tiden och lambdareglering AV.. (kan inte ändra till PÅ) bytte lambdasond men den visade exakt samma sak.. har bredbandslamda monterad (inte kopplad till ecu:n) och den visar toksnålt över 22 afr.. någon som är mer erfaren av autocom eller detta fel med förslag? en anna sak, går jag in på samma bilmodell fast vanosmotor (har IV) visar den felkod lambdasensor2 blir inte riktigt klok på detta.. någon annan? mkt tacksam för svar.. | |
|
Att tänka på. Har själv/använt en rad olika diagnos, inte alltid "live data" fungerar eller visar rätt. |
|
|
mätte somden precis .. mellan de 2 vita kablarna (förvärmningen) e det 0.0v både innan och efter start mellan signalen och jorden låg den på 0.4v med helt kall motor.. bilen dör ju hela tiden på tomgång så e ju svårt att få den varm nog att mäta sonden riktigt men var sitter förvärmningsreläet ? alternativt stiften i boxen så man kan mäta kablarna till den? |
|
| Kolla bränsletryck.. | |
|
byglade förvärmningsrelät sen gick hon fint igen :) körde en runda efter ha raderat koderna och där kom inga nya :) jag har ström till pin 30 på reläet men ingen styrjord på pin 85.. någon som vet vad som styr jorden? e det bara med tändning på eller är det (termostatstyrt från boxen?) tacksam om någon vet var jorden ska komma från.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.