AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
16.371

BMW återkallar 1,3 miljoner bilar (E60 / E61 / E63)

Sida 2 av 3
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Ringde min lokala BMW ÅF. Vi kallar in din bil snart. Delarna är slut just nu...
Ri
130
Riverss
530dA lci M-sport-07
Fick papper hem idag att kontakta BMW för en tid.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fick mitt brev idag också. Känns bara allmänt trist att lägga tid på det här. Tur att sambon är mammaledig. Hon får ta en tur till BMW.

-------
//Lövet
rsarits
Har oxå fått brev, enligt BMW Uppsala (Novation) så gick informationen och breven ut från BMW:s Svenska huvudkontor och de kollade inte om delarna fanns tillgängliga innan breven skickades. Tydligen är felet ett skydd som sitter under bilen vid kabelgenomföring till batteriet. Min ska in den 3:e maj i alla fall.
Nu har min gått 20.000+, så risken att det är något fel är troligen försumbar.
Novation kände inte till något fall där denna detalj faktiskt orsakat fel.

Jag tycker det är bra att man återkallar "för säkerhets skull" i stället för att vänta på att tidningarna påpekar fel på bilen först

Micke
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har inte fått någon kallelse från Novation där jag servar. Är det någon med direktimporterade E6* som blivit kallade?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Farsgubben fick först en tid nu i torsdags för sin E60 523, dock blev det inget med det pga att leveransen var försenad(BMW ringde och meddelade detta).

Mvh Janne.
Ed
184
Edin_BHF
BMW F11 520d -16
BMW E46 325 CI-03
Hej!
Idag var jag på verkstad för batterikabelskyddet byte. Jag märkte direkt att kilometerställningen var nollställd men tänkte att det var nog för att de kopplade ur batteriet. När jag kom hem och stängde av bilen och startade den igen nollställdes allt: datum, klocka och kilometersatällning och jag fick felmeddelandet: Increased battery discharge! Så länge jag kör bilen så funkar allt. Jag ringde till verkstaden på en gång men de hade gått för dagen. Är det någon som vet vad det kan var för fel?

Mvh
/Edin
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Bokade tid för ca 3 veckor sedan på Bmw Kristianstad för att de skulle fixa det igår torsdag. Men i onsdags ringde dom och sa "att delarna var slut, vi återkommer". Fan va less man blir!!!! Tagit semesterdag och allt för det...
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Väntar fortfarande.....
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag har ringt för att boka ett byte, men det enda beskedet jag fått är att dom inte har delar i lager och att dom ringer upp när dom kan ta emot bilen. Det har gått ett litet tag nu, så delar verkar vara lite av en bristvara!

//Bjersér
M3
87
M3limo95
Bmw 520D e61 -08
Samma här bokade tid men bmw ringde och avbokade pga av reservdelsbrist.
Det var i April.

Karl-Hilding
Samma här. Inga delar

Men detta från Edin_BHF
"Hej!
Idag var jag på verkstad för batterikabelskyddet byte. Jag märkte direkt att kilometerställningen var nollställd men tänkte att det var nog för att de kopplade ur batteriet. När jag kom hem och stängde av bilen och startade den igen nollställdes allt: datum, klocka och kilometersatällning och jag fick felmeddelandet: Increased battery discharge! Så länge jag kör bilen så funkar allt. Jag ringde till verkstaden på en gång men de hade gått för dagen. Är det någon som vet vad det kan var för fel?"

Min icke auk verkstad berättade om en BMW pga av denna kallelse som hade varit hos Bendts Bil i Halmstad där de dragit sönder en skruv eller något under bilen och sedan påstått att det var ett dåligt batteri. Och kunden fick pröjsa för ett nytt batter.
Verkar inte som om man vågar lämna in sin pärla...

Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Gjorde mitt byte för ca 1,5v sedan på Paulssons Bil i helsingborg,
det tog inte ens 20min
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Nu när jag tittade i kalendern så var det för 3v sedan(7 Maj)
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Hur länge ska man få behöva vänta? Pinsamt BMW!
Karl-Hilding
Här är det bara 6 veckor sedan...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mycket pinsamt, specielt när det är brandfara!! Fortfarande i restorder hos min ÅF.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Väntar även jag på ett samtal från BMW!

//Bjersér
ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
Har haft felet för 1 år sedan
Kopplade in min dator, varnade för pluskabel 1 tror jag, det finns 2st
nr1 som går från batteri till kopplingen strax innan backsäten, under tyget
nr2 den går från baksätet till motorutrymme
Har bytt jäkla kabel själv och det kostade en slant bara kabel, jobbet kan en 3årig klara av
Det sitter en laddning på pluspolen som detonerar vid en krock, men så tydligen detonerar den när den vill också
2 skruvar 1,5 meters kabel 15min ca 3000kr för kabel

En gång BMW alltid BMW
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Har precis lämnat in bilen! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.