|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Ringde min lokala BMW ÅF. Vi kallar in din bil snart. Delarna är slut just nu... | |
| Fick papper hem idag att kontakta BMW för en tid. | |
|
Fick mitt brev idag också. Känns bara allmänt trist att lägga tid på det här. Tur att sambon är mammaledig. Hon får ta en tur till BMW. ------- //Lövet |
|
rsarits |
Har oxå fått brev, enligt BMW Uppsala (Novation) så gick informationen och breven ut från BMW:s Svenska huvudkontor och de kollade inte om delarna fanns tillgängliga innan breven skickades. Tydligen är felet ett skydd som sitter under bilen vid kabelgenomföring till batteriet. Min ska in den 3:e maj i alla fall. Nu har min gått 20.000+, så risken att det är något fel är troligen försumbar. Novation kände inte till något fall där denna detalj faktiskt orsakat fel. Jag tycker det är bra att man återkallar "för säkerhets skull" i stället för att vänta på att tidningarna påpekar fel på bilen först Micke |
| Jag har inte fått någon kallelse från Novation där jag servar. Är det någon med direktimporterade E6* som blivit kallade? | |
|
Farsgubben fick först en tid nu i torsdags för sin E60 523, dock blev det inget med det pga att leveransen var försenad(BMW ringde och meddelade detta). Mvh Janne. |
|
|
Hej! Idag var jag på verkstad för batterikabelskyddet byte. Jag märkte direkt att kilometerställningen var nollställd men tänkte att det var nog för att de kopplade ur batteriet. När jag kom hem och stängde av bilen och startade den igen nollställdes allt: datum, klocka och kilometersatällning och jag fick felmeddelandet: Increased battery discharge! Så länge jag kör bilen så funkar allt. Jag ringde till verkstaden på en gång men de hade gått för dagen. Är det någon som vet vad det kan var för fel? Mvh /Edin |
|
| Bokade tid för ca 3 veckor sedan på Bmw Kristianstad för att de skulle fixa det igår torsdag. Men i onsdags ringde dom och sa "att delarna var slut, vi återkommer". Fan va less man blir!!!! Tagit semesterdag och allt för det... | |
| Väntar fortfarande..... | |
|
Jag har ringt för att boka ett byte, men det enda beskedet jag fått är att dom inte har delar i lager och att dom ringer upp när dom kan ta emot bilen. Det har gått ett litet tag nu, så delar verkar vara lite av en bristvara! //Bjersér |
|
|
Samma här bokade tid men bmw ringde och avbokade pga av reservdelsbrist. Det var i April. |
|
Karl-Hilding |
Samma här. Inga delar Men detta från Edin_BHF "Hej! Idag var jag på verkstad för batterikabelskyddet byte. Jag märkte direkt att kilometerställningen var nollställd men tänkte att det var nog för att de kopplade ur batteriet. När jag kom hem och stängde av bilen och startade den igen nollställdes allt: datum, klocka och kilometersatällning och jag fick felmeddelandet: Increased battery discharge! Så länge jag kör bilen så funkar allt. Jag ringde till verkstaden på en gång men de hade gått för dagen. Är det någon som vet vad det kan var för fel?" Min icke auk verkstad berättade om en BMW pga av denna kallelse som hade varit hos Bendts Bil i Halmstad där de dragit sönder en skruv eller något under bilen och sedan påstått att det var ett dåligt batteri. Och kunden fick pröjsa för ett nytt batter. Verkar inte som om man vågar lämna in sin pärla... |
|
Gjorde mitt byte för ca 1,5v sedan på Paulssons Bil i helsingborg, det tog inte ens 20min |
|
| Nu när jag tittade i kalendern så var det för 3v sedan(7 Maj) | |
| Hur länge ska man få behöva vänta? Pinsamt BMW! | |
Karl-Hilding |
Här är det bara 6 veckor sedan... |
| Mycket pinsamt, specielt när det är brandfara!! Fortfarande i restorder hos min ÅF. | |
|
Väntar även jag på ett samtal från BMW! //Bjersér |
|
|
Har haft felet för 1 år sedan Kopplade in min dator, varnade för pluskabel 1 tror jag, det finns 2st nr1 som går från batteri till kopplingen strax innan backsäten, under tyget nr2 den går från baksätet till motorutrymme Har bytt jäkla kabel själv och det kostade en slant bara kabel, jobbet kan en 3årig klara av Det sitter en laddning på pluspolen som detonerar vid en krock, men så tydligen detonerar den när den vill också 2 skruvar 1,5 meters kabel 15min ca 3000kr för kabel En gång BMW alltid BMW |
|
| Har precis lämnat in bilen! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.