|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Det tyska bilföretaget BMW återkallar drygt 1,3 miljoner bilar världen över sedan batteriproblem väckt oro för brandrisk. "För att genomföra kvalitetsåtgärder", kommer BMW att återkalla alla modeller från serie 5 och 6 från den föregående generationen, byggda mellan 2003 och 2010, enligt ett uttalande från företaget. Bilarna finns fortfarande på marknaden och batteriproblemen misstänks i "extremfall" kunna orsaka brand Nytt bilbatteri med andra ord eller? :) | |
| "bilarna finns fortfarande på marknaden"... Veckans goddag-yxskaft? | |
|
Dom menade väl "konstigt nog har bilarna inte rostat upp än och alla turbosar, bränslepumpar spridare tändspolar och nivåregleringskompressorer är bytta på kundernas maskinskadeförsäkring så bilarna rullar fortfarande" :) Jag ser återkallningar som positiva och önskar att de kunde återkalla fler bilar, inte bara för att åtgärda allvarliga säkerhetsbrister utan också för att åtgärda rena konstruktionsfel. |
|
| Haha! Precis.. | |
|
Mitt batteri verkar ha kastat in handduken, den startar inte fast den laddat över natten... hade ju varit nice att få ett batteri gratis. Kommer väl dock ta ett tag innan man kan lämna in den och är ganska sugen på att få igång bilen nu. /chni |
|
| hur vet man att man är berörd, brorsan har en bil som passar in på beskrivningen men har inte fått nån info om detta? | |
|
Jag har inte heller fått nån info :( ------- //Lövet |
|
| Ingen info här heller och BMW har inte skrivit något på deras hemsida vad jag sett... | |
|
Dubbelkollade brevlådan när jag kom hem men inget brev än, och min E61 Facelift borde vara aktuell vad jag förstått? Om BMW idag gått ut med ett pressmeddelande är det väl inte orimligt att det tar någon dag till innan brevet nått ut kanske? Har felet funnits sedan årsmodell 2003 kanske dom inte har allt för bråttom. //Bjersér |
|
| Något officiellt än från BMW; hemsida, mail, brev m.m? | |
| Dom har väl helt enkelt inte hunnit skicka ut ännu..... | |
|
Vad är det som ska uppdateras - batteriet, nån kabel? ------- //Lövet |
|
|
Länk Står där vad som ska göras...något batterikabelskydd i bagageutrymmet tydligen. Mvh Janne. |
|
|
Meh. Gud så tråkigt. Hade hoppats på ett nytt batteri eller liknande så man hade nån nytta av det. ------- //Lövet |
|
|
Så går det när man låter ekonomer och inte ingenjörer bygga bilar. Det har inte byggts en för samtiden outstanding bil de senaste 20-åren. |
|
|
Har detta batterikabelskydd något samband med det omtalade "antennförstärkarfelet"?? ...även den ställer ju till med enmassa "elektronikfel", har precis råkat ut för det själv (misstänker jag), då mina nycklars "fjärrstyrning" slutat fungera. När jag beställde tid hos BMW så sa dom att de även kommer att göras en "teknisk åtgärder som BMW står för" Någon som vet ungefär vad det kostar att få antennförstäkarproblemet åtgärdat? (ska lämna in den på måndag) |
|
|
BMW verkstan borde väl kunna ge besked om vad arbetet kimmer att kosta med antennförstärkaren, likaså vad som behöver göras på de återkallade fordonen. Ingen med berörd bil som kollat med BMW?/ Utom fara? mrMPOWER |
|
|
Tycker dom borde passa på att åtgärda alla andra fel dom gjort på bakuckan?? Kortis i kablaget till bakluckan innebär ju också brandrisk eller? |
|
| Något nytt? | |
|
Inte hört ett smack. Ska in i morgon för service - få se vad de har att säga... ---- BMW CS #6212 |
|
| Brukar ta ett bra tag innan de skickar ut kallelse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.