|
|
|
|---|---|
|
"Det tyska bilföretaget BMW återkallar drygt 1,3 miljoner bilar världen över sedan batteriproblem väckt oro för brandrisk." Länk Har läst några trådar om att det bytts matningskablar från batteriet? | |
|
Ser så ut får man lånebil då :-)) Ha deT |
|
| Någon som vet vad modifieringen består av? | |
|
Ser så ut får man lånebil då :-)) Ha deT |
|
| Vi med privatimporterade får man kallelse hem ändå? | |
|
Importbilar ingår genom bilregistret har gjort så förr iaf. Ha deT |
|
|
TV har full info om återkallelsen: Länk |
|
|
Får man en kallelse,eller behöver man kontakta ÅF själv? Ngn som vet hur lång tid det tar att åtgärda? |
|
|
Står i TV-länken: Alla berörda får en kallelse. Åtgärden tar cirka 30 minuter så ni som funderar på lånebil kan nog tänka om.... /BeroT |
|
|
22,000 bilar i sverige? Borde vara fler tycker man.. |
|
|
Hej. Köpte en 530 för drygt en månad sedan på firma och vet inte om arbetet är utfört på min. Kan man se om det är gjort på bilen? |
|
|
ring och kolla med bmw om denna är fixad! MvH Bmw 4-ever |
|
| Har gjort det, men varesig verkstad eller bmw huvudkontoret vet ännu, tydligen så kan det ta katastrofalt lång tid innan vissa serviceverkstäder bokför sina högar av utförda garantireparationer... | |
|
Hej, Jag fick felet Restraint system or belt tensioner or airbag fault under färd och fick motorstopp på motorväg under färd. Fick bärga bilen till novation och de har efter kontroll konstaterat att det orsakades av en ärgad pluskabel. Vilket utlöst en airbagpatron under sätet som orsakade att bilen stannade under färd. De hävdade däremot att felet inte beror på samma sak som de bilar som har återkallats. Och de skulle återkomma till mig med exakt prisförslag. Jag tycker det verkar lite suspekt lika, vad tror ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.