|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för fel. Jag använde den för ett ärende jag hade i torsdags, inga problem. När jag i går kväll skulle ut en runda så startar inte fanskapet. Vanligt startmotorljud, men den startar inte. Kollade om det var gnista, det var det. Kollade om bränslepumpen fungerade, det gjorde den. Däremot så var tändstiften helt torra när jag skruvade loss dem. När jag bogserade bilen och försökte jump-starta den, gick inte det heller. Man hörde att motorn snurrade, men ingenting mer. Lät den snurra i hundra meter utan att den gick igång. Varför, varför, VARFÖR? | |
| Vill gärna ha förslag innan jag rycker in i lumpen | |
|
Tjena Glenn... Jag har också en 316i och ryckte in för 5 veckor sedan, vilket sammanträffande ;) Dessvärre kan jag inte hjälpa dej med ditt problem. Hoppas att det löser sej! MVH Jocke |
|
|
Dum fråga: Har du bensin i tanken? Luktar det bensin om bilen? Kan isåfall tyda på läckage någon stans. Jag har startproblem ibland med min jag med. Men detta händer inte ofta, och den går alltid igång efter några försök. Det verkar ju som om den inte får nå soppa, så det blir väl till att söka därikring. Kolla ledningar och rör från tanken. Kolla luftmängdmätarens kontakt. Den kanske är ärjad, men detta borde inte komma sådär pangtjong. Hoppas du får nå bättre förlsag. Lycka till! |
|
| Det är inget lekage, för jag har kollat om det kommer benna fram till motorn, vilket det gör. Det är någon vajsing inne i själva motorn som inte är som det ska. Har också funderat på luftmängdsmätaren, men vet inte riktigt hur det fungerar. Börjar bli trött på den nu. Först tänkte jag att det var ett såntdär vanligt startkrångel och att den skulle starta efter typ 10 sek max. Men när den itne gjorde det, ja då började jag undra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.