AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.536

Bara varmluft från spjällen vid fötterna!

jo
16
jonkeboy
520d xdrive touring -15
Har ett problem med värmen i min 320 touring -03..
Har man på kyla så kommer det forfarande varmluft till fötterna fram! Är det något spjäll som slutat fungera?
pu
547
puiu
330i-03
det kan vara en värmeventil som är helt öppen, det hände mig ,det kostar 1200kr att byta den utan montering,men det är lätt att byta mvh alex
Fick samma problem i fredags (20/7-12) efter att vi bytt fläktmotstånd på min 325 touring -02 E46. Nu är man ju ingen mekaniker på någotvis men tänkte att detta fixar vi genom att använda guiden som finns här på Autopower Länk .

Allt gick som det skulle med bytet men märker dagen efter att det blåser varmluft uppe vid fönstret och nere vid fötterna medans det blåser iskallt från mitten. Ac´n är på och reglagen står på kallt och klimat anläggningen står på Auto. Om jag manuellt stänger av värme till fönster och fötter så blir luften som kommer i mitten ljummen. Men detta problem som uppstått kan väl inte komma sig av att man bytt fläktmotstånd? Eller har jag lyckats klämma något när jag monterade ihop allt (om det nu finns något att klämma).

Eller är det så som inlägget ovan förklarar. Som sagt så är man ingen mekaniker så all hjälp uppskattas.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.