|
|
|
|---|---|
|
Hej Nästa pilsner! Höger kat har pajat :((. Någon som har en sådan liggande och vill sälja så är jag intresserad :) Tänkte även se vad ni tycker om Universalkat, kan man sätta på en sådan på 850i ? Isåfall om någon har erfarenhet, vad ska man tänka på? Försökte hitta info om det här på forumet, men hittade inget bra svar. mvh G | |
| Denna är löst! Fick tag i en beggad KAT för 1500 spänn! | |
|
Passa på att tvätta ur den med lite ugnsrengöring,skölj noga med mycket varmt vatten. Hjälper till när det är dags för besiktning och avgastest. Mvh Dic |
|
|
Jag bytte på min gamla Volvo V40 till universal (t o m beggad), och det funkade fint. Fulmeken svetsade dit hela klabbet på 2 timmar. Två tändspolar hade pajjat, och gamla katten brann upp (bensin pumpades ut oförbränt, och brann inne i katten). Schyssta lågor... Universalkattar borde således fungera för alla bilar - bara men har en anpassad efter avgasmängden (vilket är ganksa lite vid Bilprovningens kontroller...) |
|
|
Jag hade 2 Feltema katar på min 530/40 och det var inte lätt att få dem nog varma för att få godkända värden. Efter två ganska hårda svängar runt industriområdet utan framgång gjorde jag en hygglig burnis på parkeringen och då gick den igenom. Tur det var rätt besiktningsman, han flinade bara och konstaterade att "så kan man också göra". =) --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.