|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har under helgen försökt mig på att få en bra passning mellan list och framruta (kunna stänga dörren och få den att täta bra i överkant) Detta har visat sig svårare en jag trott, jag har nu bra passform i framkant och upp till taket men hur gör man för att få upp bakre delen av rutan? (bakre ställskruven är redan i högsta läge) Måste gå att sänka ner rutan i framkant för att sedan låta rutan hissa lite högre.. men den justermuttern har jag inte hittat, nån som gjort detta tidigare? Ursäktar dålig meningsformulering.. | |
|
Du kan ju titta på följande om det kan ge dig information om hur man skall göra Länk /P |
|
|
Detta är grymt svårt att justera, jag blir nog aldrig helt nöjd. Över 130 blir det ganska mycket brus, och i extrema farter har jag tom. vart med om att rutorna glider ut. Så att man får hissa ner/upp dem när man kommer ner i mer sansad fart igen. så att de kommer i rätt läge igen. Jag hittade ingen bra förklaring i länken tyvärr. På min har jag flyttat rutorna i längsled, då kan man korrigera totalhöjden, utan att rutan "krockar" med A-Stolpen, men detta flyttar även hela backspegeln. Detta problem gör sig ej bra i text, lycka till ! / Daniel |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Säger ungefär som Daniel. Jobbigast att justera då man en gång haft av dörrar+ gångjärn. Blir heller aldrig helt nöjd, men justering vid gångjärn kan göra underverk, men även ställa till det ordentligt. Mvh Patrik |
|
Ok kolla på denna länken som kanske är bättre Länk gå till "Adjusting the window alignment" /P |
|
|
Nu snackar vi, denna länken vart bättre. Det vore intressant att veta hur det satt när bilarna vart nya. Främst tänker jag på hur mycket förspänning rutan hade. Alltså hur mycket före rutan träffar listen innan dörren är "i lås". Ju mer det spänner desto tätare blir ju bilen, men dörrarna blir väldigt tröga att stänga tyvärr. |
|
|
Det är lite trial and error då som ja förstår det , jag tänkte att jag postar en bild på min senare, så får ni avgöra om det är bra eller dåligt. Bilen står ju på pallbockar så det går ju inte testa hur tätt de håller i praktiken. |
|
|
Har man varit av med dörrarna så sitter ju det mesta av justeringen i just dörrgångjärnen, precis som på alla andra bilar. Det blir en speciell klang då man stänger dörren om allt är korrekt injusterat, vilket kan ta sin lilla tid att få till. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.