AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.378

Hur justera låsmekanismen på glasbakluckan på en touring?

CW
67
CWM
525i Touring -02
Jag hade problemet med att glasbakluckan inte gick att öppna. Tack vare en insats från "trucker" på forumet som hjälpte mig att få upp luckan, tack Trucker, så kunde jag fortsätta. Det visade sig vara strömbrytaren som gått hädan. Jag bytte strömbrytaren i går och bytte även till en ny torkararmslagring, som även innebar att den gamla låsjusteringen försvann. Luckan låser, men sluter inte tätt och det hjälper inte att justera höjden på "låsskruven".

När jag stänger luckan så får jag den inte att sluta tätt, den skallrar när jag åker + varning för öppen baklucka. Någon som har efarenhet av hur låsmekanismen ska justeras?
dr
104
driverolsson
X5 3.0d -07 (E70)
530da Touring -04
Hej!

Låsringen på glasluckan är gängad. Skruva in den ett halvt varv i taget, tills du får ett lagom spänn på den.

Janne
CW
67
CWM
525i Touring -02
Tack, men justeringen i luckan förstår jag, men det är som om inte själva låsmekanismen spänner fast luckan, även om jag drar justeringen i botten så glappar det, men låset i sig fungerar. Är det någon funktion som spänner åt luckan den sista biten? Jag får också meddelande om att glasbakluckan är öppen på displayen trots att låsmekanismen slagit till, (utan att spänna den sista biten?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Om den inte låser 2 klick har något hänt med ställmotorn,,,,

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är det någon som vet hur det förhåller sig med detta. Har råkat ut för samma sak. Luckan låser på första snäppet och öppningen fungerar fint. Men den ligger och glappar och varningslampan för öppen lucka lyser. Hände rakt av vid stängning igår och inga synliga defekter syns på öglan eller låsmekanism. Är det bara att byta ut låsmotorn i luckan som gäller?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Dags att ta på sig dumstruten och ställa sig i ett hörn då kanske.... Det har ju blivit minusgrader och gummilisten lite stelare. Bara att trycka lite hårdare än vanligt so går den i lås. Möjligen släppa ett varv på låsöglan.... :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.