AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.001

Hilux alt. Transporter?

Tjena.

Lite feedback på ett bilval? Hilux -08 vs. Transporter Pickup -07. Vilken blir man mest nöjd med? Kommer att funka som firmabil i en trädgårdsfirma. Flaket är ju överlägset på VW:n, men i övrigt? Allmän trivsel och annat?

Synpunkter??
MVH Jocke.
Jag trivs jättebra med både Transporter T4 och i ditt fall Transporter T5, jag hade inte tvekat T5 är bäst för arbetet (du kommer åt flaket från tre håll mot bara ett på Hilux) och den är dessutom rolig att köra, nu har jag ringa erfarenhet gällande Hilux på den punkten men dessto mer gällande Transporter.

ESP har jag för mig är standard på alla T5 medan det endast var tillval på de starkaste Hilux som sagt för egen del vore det inte ens en frågeställning.

Mvh Stephan
Tack Stephan.

Det känns som det lutar åt Tyskt... Dom är ju onekligen ganska fina att köra, i detta fallet med 130hk. Fördelen är också att man skulle kunna få upp åkgräsklipparen på flaket med vettiga ramper, och därmed slippa dra runt på släp under den säsongen.

Utvecklingen på pickisfronten har enligt mig stått ganska still, tycker inte en Hilux från 90-talet känns mycket sämre än de från 00-talet.

MVH Jocke
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

De pickisar som verkar vara de som fått bäst kritik är Mitsubischi L200 och Nissan Navara, den förstynämda med sportpaket har jag haft som firmabil. På tiden då vi skötte bilen gick den utmärkt som både arbetsbil och bruksbil. Komforten är okej, lite synd att sätena fram inte går att höja i framkant. Går att göra på nyare modeller med skinnklädsel och elstyrda säten.

Men tänk på att japanska bilar är skrammliga och trötta efter 10.000 mil oavsett det är Navaran eller L200 :/ (har viss erfarenhet av Navaran också, samma skit i ett annat skal)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vad sägs om en Fiat?

Länk

Hiluxen känns väl som en personbil medans transportern är mer som en buss att köra och åka i. Kvalitetsmässigt gissar jag även på att toyotan är överlägsen. Går du upp på en 2009 finns den ju med automat och 3.0d och med 4-hjulsdriften tar du dig dessutom fram överallt.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Polare kör en Hilux av senare årsmodell, 2010 tror jag, han klagar mycket på att det tar väldigt långt tid att få upp värmen i den och att den är alldeles för lätt i baken!

Alpina B8 Länk
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hilux har jag haft, finns ingen kvalite nära den bilen.Nu har jag 174 hk -09 transporter o kan säga att där finns kvalite i massor.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Tror också mer på transporter! Annars är Hyandai H1 nya modellen med 170 HK diesel lite oväntat en väldigt trevlig bil :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.