|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Jag har lite med problem med min bmw e61 525xd 08 som jag köpte för 1 månad sedan. Är det någon som vet vad detta kan beror på? Länk | |
|
kom du fram vad felet var? jag har fått samma på min 530xd =( |
|
|
inga svar =( kul att man skall åka 30 mil i morrn med trasig bil.... |
|
|
Har du dynamic drive? hadde samma fel då var det ena stötdämparen som var felande. Sitter mycket elektronik i dessa dynamic drive dämpare. Byttes på garanti. mvh daniel |
|
| Jag hadde felen i min 2009 530xd E61 - det var motorn som styr koblingen mellan fram och bak hjulen som var trasig. Jag hadde köpt bilen med 1 års Premium Selection garanti som täckade byte af styrmotorn. | |
|
Japp, jag har dynamic drive. När jag startar och stänger av bilen så är det något som "knakar" till i höger fram. Bilen är en faceliftad 2007:a och jag har inga garantier kvar =( |
|
| Det var ställtmotor som var paj för mig. Hur många år garanti har man? | |
|
BMW:s nybilsgaranti gäller endast i 2 år. Om du har tur finns kanske garanti / försäkring från var du köpte bilen för 1 månad sedan? |
|
| Vad är ställtmotor? & vad kostade det att åtgärda ? | |
| Vad är ställtmotor? & vad kostade det att åtgärda ? | |
|
Den justerer koblingen som fordeler kraften mellan forreste og bagerste aksel. |
|
| Det kostade runt 10 000kr att fixade felet. | |
|
Nu är bilen inlämnad. Så det är bara att vänta och se vad problemet är... |
|
|
Det var ställmotorn som var trasig. Skönt att få tillbaka 4-hjulsdriften. Det var lite jobbigt att halka runt med bakhjulsdrift utan ABS-bromsar och antisladd... |
|
| Bilen driver väl på alla hjulen oavsett om ställmotorn är trasig eller inte? | |
|
Nix. alla system blev urkopplade. 4x4 ABS-bromsar antispinn antislir allting. det var som att köra en gammal volvo 140. fast med 235 dieselhästar |
|
| Vad kostade för dig att lagar det mrcash? | |
|
gjorde en service samtidigt så det gick på 12900 själva ställmotorn kostade 4650kr inkl moms |
|
| Mrcash hos vilken verkstad gjorde du detta service? För mig var det hos Autopartner | |
|
Det var AutoClinique som lagade min bil. väldigt snabb och bra service |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.