|
|
|
|---|---|
|
Jag försökte leta upp min gamla tråd där jag bad om hjälp ang. att fönsterhissmekanismen på min cab inte funkar, att den ska gå ner när man öppnar dörren etc, men jag hittar den inte. Hur som helst, nu har jag efter massor med krångel fått ut hela låskistan och rengjort denna inkl. mikrobrytaren. Jag tänkte testa om den funkar innan jag monterar tillbaka allt. Så jag kopplade ihop kontakterna med låskistan och mikrobrytaren hängade utanför och jag tänker nu att om jag simulerar att dörren stängs, och sedan trycker på mikrobrytaren så borde hissen åka ner? samt kupélampan börja lysa? Jag testademed en multimeter och vad jag kan se så funkerar brytaren :/ Måste man göra nåt annat? Typ nollställa bilen genom att dra ur batteriet eller nåt? | |
|
okej jag hade kopplat in mikrobrytaren på fel kontakt :) mitt problem nu är att "låshaken" på låskistan inte verkar komma åt armen på mikrobrytaren, några har skrivit att dom har lagt kemisk metall för att åtgärda, men var? man når ju inte ner i springan till låskistan direkt :/ |
|
| det hela löste sig efter att jag köpte en ny mikrobrytare, i mitt fall var det fjädern som inte orkade trycka tillbaka knappen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.