|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Kul och se alla fina E32:or i bra skick. E32:an kanse kan få lite samlar och entusiaststatus, det finns väl inte så många välskötta kvar. Bifogar några bilder på min, 14500 orginalmil på mätaren Länk |
| löparn: Den som hjälpte mig med e34:an kanske kan göra jobbet... Vi får höras om det! Dina bilar är ju fina annars! Du kan vara stolt över dem allihop! :-) | |
|
BMW Båstad.....en Alpina!! Bara att hålla hårt i den....kan bli värd lite pengar! Riktigt snygg! |
|
|
Hej! åkte en sväng i kväll,fan va mysigt.Värmen i bilen är ju helt perfekt,jämn o fin =) Bara Min Wagn! |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Tack s.Frejd :-) Har inte tagit ut Alpinan ur garaget än, men den kommer väl och vara representerad på BMW CS träff på Mantorp om det inte blir för dåligt väder. Just nu kör jag nybesiktigad BMW 850 -92:a fungerar rätt bra det med och om några veckr är BMW 2800 Cs startklar den också! :-) |
|
BMW-Båstad Härlig bil du har där! Inte ofta man ser Alpina e32! |
|
|
Hej! Körde en sväng i går...helt underbar gång måste jag tilläga,men som sagt så har jag en del vibrationer vid 70km/h.Jag tänker nästa vecka att åka o testa balanseringen hos en lokal däck -firma för att se om det finns obalans i mina Korea däck!!!! Jag börjar där sen får vi se. Bara Min Wagn! |
|
|
Hej! Körde en sväng i kväll igen,jag blir bara mer kär i bilen!!! ju mer jag åker med den. Allt funkar perfekt än så länge,inga pling medelanden förutom 3+ varningen som dyker upp. Jag är tacksam att äga en lyxbil för småpengar för det är precis vad det är. Peppar peppar något kan ju hända så man ledsnar vem vet!!! Bara Min Wagn! |
|
|
Så fantastiskt snygg E32'a du har. Riktigt fräsh vagn överlag, finns väl knappt nåt att anmärka på. Nästan att man kanske skulle vilja ha en "gammal" 7a inom snar framtid, tillsammans med E38an då såklart. MÅSTE börja kika lite försiktigt. Kanske finns några bra lik man skulle kunna väcka nytt liv i. |
|
|
Hej! Som sagt har nu balanserat däcken,30g fel fram 20g bak. Bilen blev bättre hel klart men "burret" som jag kallar det var kvar.Lämnade bilen till en lokal mekaniker som inte hittade något fel varken på drivlinan eller framvagnen.Meken tror att mina Korea däck är problemet.Ok det är nog inte de bästa valet av däck,men dom satt på när bilen köptes.Hmmm vad göra=( Javisst!!!kolla trycken i däcken om det gör skillnad. Mycket riktigt så från 2,5fram 2,5bak till 2,3fram 2,8bak som det står i stolpen så får bilen en helt annan gång,burret vid 70km/h är nu som bortblåst endas en del är kvar vid 40km/h. men förövrigt så allt helt ok=) Jag har aldrig i mit liv haft en bil som betett sig så här"skänsligt" Men nu är jag nöjd o tänk om man hadde råd o köpa nya dyra däck då skulle allt vara perfekt. Nä! nu får det bra vädret komma tillbaka så man får glida lite E32:a Bara Min Wagn! |
|
|
Hej! Nu har man varit på träff i Eskilstuna i Lördags 26/5.Trevlig tillställning de där med 5st e32:or tror jag det var.Sen en massa andra BMW bilar av varierande modeller!!En vinst på lotteriet blev det med på slutet. Bilen gick helt perfekt dom 40 milen jag åkte Norrtälje-Eskilstuna-Norrtälje och datorn stannade på 0,89L/mil när jag kom till garaget.Inte fy skam!!! Bara Min Wagn! |
|
|
Nu har jag köpt nya fälgar igen, fick dessa igår förmiddag och några timmar senare efter fälgförseglingen åkte dom på bilen =) 18" BBS RS med 235/40/18 och 275/35/18. Här kommer lite bilder: Länk Länk Länk Länk |
|
| Otroligt fin bil du har dobo. Fälgarna passar fint. | |
| Tack smilla =) | |
|
Skit snygga fälgar som passar bilen perfekt! Vart köpte du fälgarna? //Micke. |
|
|
Maskinpolerat bilen i typ 3 dagar i olika steg och måste bara rekommendera Meguiars medel. Började med Ultimate Compound sedan Ultimate Polish och avslutade med 3 lager Ultima Paint Guard Plus. Knäppte lite bilder och la in dom på garaget.org... Länk |
|
|
Nu har jag köpt en E32 igen! Det blev en 740iA -93 med originalmonterad diffbroms, sportskinn, HIFI m.m. Den är dessutom kompletterad med Alpinahjul, ny spoiler, samt striping. :) Enligt mig var den rena kapet! Har spenderat några timmar med att tvätta och städa, samt småfixat lite. Jag kan konstatera att den är i betydligt bättre skick än jag kunnat förvänta mig, vilket är skoj! Närmast väntar storservice, polering, samt byte till vinterdäck. Den är tyvärr väldigt smutsig på bilderna, men man får ett hum om potentialen ändå. :) Länk Är det någon här som vet hur svårt det är att byta ut en hydraulisk lyftare? Det är en som tickar lite när motorn är varm, vilket irriterar mig..jag är inte rädd för att skruva, så det vore skönt att få tyst på oljudet. __ BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
det här var i helgen innan regnet kom. Länk Länk bytte den mot en gammal röten e28 som jag aldrig blev klar med. v12 med highline och lagom med rost:) |
|
|
Det är rätt mycket jobb att byta lyftare... När man byter en, så kan man lika gärna byta alla, allt annat är egentligen bara dumt. Man bör ju kolla VARFÖR det tickar på lyftaren/lyftarna, och hur kammarna ser ut... Den är ju roligt kittad i alla fall :-) Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Okej, då ska jag testa med ny olja och hoppas att den blir bättre. Lite tjockare olja kanske kan vara bra? Den tickar nämligen som mest när den är varm, vid kallstart tickar den ingenting, sen ökar ljudnivån i takt med att motorn blir varmare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.