|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Dobo sitter inte höger bakdäck felmonterat? Ser ut som att rotationsriktningen är fel /Daniel |
|
|
mr irwing Helt sjukt ju, var tvungen att springa ut till garaget efter jag såg ditt inlägg. Om man kollar på mina bilder så ser allt helt fel ut ju. Det gör det om man tittar direkt på bilen i verkligheten också. Hittade sen en sida på nätet som påvisar att det ska va så eller? Länk nu är inte min tyska det bästa så jag skulle gärna vilja ha en förklaring om jag tänker rätt? |
|
| Mönstret i ditt fall ska va i den riktningen att slitsarna i däcket pressar ut vattnet från bilen. Precis enligt bilden, så allt står rätt till :) | |
| ..men då bör det ju finnas höger vänster kom jag på såhär efteråt? | |
|
Ja jag vet inte, känns nästan som jag har fått 4st vänster eller 4st höger däck av däckonline. Hoppas jag har fel. Skulle vara perfekt med en förklaring av någon kunnig? |
|
|
Hej! Välvårdad bil du har Laszlo,ser ut som den lämnade bandet i går. Entusiast bilar! ja absolut har det blivit det,några är fortfarande i "ungdoms" svängen o ser nog skroten här näst troligen. För en 5 år sen så började jag titta på Blocket lite på BMW E32:or då fanns det en hel del att köpa,nu så är det mer sparsamt med dom man har kommit till övergångs skedet som jag kallar det. Få vill ha den till bruksbil(gammalt)som veteranbil(för nytt)!!! Lite gråzon altså. Som samlarbilar kommer säkert dom finaste ex att stå i nåns samling säkert men vad kan en fin bil vara värd framöver??? För att få upp ögonen på E32 bilarna så är profilering det som gäller bla utställningar typ Eskilstuna,Knutstorp mm då får folk upp ögonen för den förträffliga bil som den faktisk är. När man är ute o åker så tittar en del män lite extra på bilen dom som vet var det är.Flera positiva kommentarer har man fått okså roligt=) Bara Min Wagn! |
|
|
Dobo du har garanterat inte fått fel däck av DO däremot kan ju han som lag på dom haft en hård kväll ;) Men kolla rotasionsriktningen (pilmärkning ) så ser du,, Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Ja enligt bilderna på den tyska sidan så ser det ut som att dom ska sitta så men som trucker sa kolla efter pilmärkning på däcken | |
|
Har nu varit nere i garaget igen och kollat lite till på däcken och dom sitter tydligen rätt. Sökte även lite på Google och hittade ett flertal andra bilar som det ser likadant ut på. Skönt att det är rätt iaf :) |
|
|
Vilken rysare ! ;-) Fint häng på bilen dobo ! Vad är det för fjädrar på den ? Mvh Janne |
|
|
633csi Kan man lungt säga, såg massa med extra jobb framför mig men det löste sig ju fint. Stötisarna och fjädrarna köpte jag komplett och det är av det tyska märket Supersport som har fått fin kritik av de tyska biltidningarna. Detta kit sänker 540 e34 med 50 mm fram samt 35 mm bak uppskattningsvist sänker den min bil med 60 mm fram och 40 mm bak då den är lite tyngre. Supersport chassikit finns ej för 740 e32 därav blev det chassikit som är avsett för 540 e34 från början. |
|
| Jag hade Supersport 50/35 sänkning på min 540, det sänkte snarare 70/20 på min bil. Då bytte jag iofs ut gummina fram som sänkte ytterligare 6mm. | |
|
Dobo Härligt stuk på din 740. Får säga att en E32 står sig fint. Blir lite sugen efter min gamla Länk. Men man kan ju inte ha kvar alla gamla bilar.... |
|
|
PWtec Tackar, din gamla brokatröda va inte fel den heller. Ovanlig och snygg färg dessutom, fast den fanns med i katalogen. Japmax Fjädrarna sätter ju sig efter typ 100 mil så då blir dom ju ännu lite lägre, speciellt vid lite tyngre bilar. Lågt är snyggt tycker jag, men det ska vara rätt gjort. |
|
|
löparn: Jag hjälper dig gärna med några bilder! ;-) Det var ett tag sedan vi hördes av nu... I övrigt så är det något visst med e32:or, det går aldrig att komma ifrån. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Länk Riktigt nöjd med min bil som jag haft i 6 år nu. Alltid folk som tittar lite extra på den....kul! Ska ställa ut den på Eskilstunamötet sen i Maj :-) |
|
|
Hoppas det kommer fler E32 entusiaster med fina bilar , så vi kan höja statusen för dessa utomordentligt välbyggda bilar från den gamla kvalitetsmedvetna eran! Mvh Länk Min bil |
|
|
Jag ska nog också försöka dyka upp i eskilstuna i maj... s.frejd Har du gjort något åt växellådan eller håller den för kompressorn i originalutförande? Riktigt roligt bygge och extra kul som sleeper... |
|
|
Den håller utan problem...."renoverade" lådan för några år sen. Bytte packningar, olja o kulor. Sen styrs effekten ner vid växlingarna. |
|
| Tack F, vi får försöka få till nåt när alla kärrorna är i fotoskick. Ligger förhoppningsvis inte mer än några månader bort. Måste hitta någon prisvärd lackare först bara, den gamle e32n är ju smått bredrandig om du minns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.