|
|
|
|---|---|
|
Hej, en kär vän till mig läste av mina felkoder på min bil och dessa dök upp: 1 - Länk 2 - Länk 3 - Länk 2an antar jag är glapp i en ABS givare/kontakt/nött sladd då ABS lampan börjar lysa lite när den känner för. Någon kunnig här som kan förklara dessa? Tacksam för svar. Mvh Ola | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
1. Växlelådssignal störning. 2 höger fram sensor/kabelfel. 67 är magnetiska störningar normal vilken kan beror på fett och metallspån på en sensor. 3. Lurigare men M52TU har ett problem med kontakten på trottelhuset, det går in skit i kontakten och ger kontaktsvårigheter. Rensades kodern bort ? och kördes det därefter en ny dignos, så det inte är gamla koder som lagrats i minnet ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso. Tack för svaret. Ja dem gamla felkoderna rensades bort. Någon vecka senare lästw vi av felkoder igen och då fanns dessa där. Växellådsfelkoden förstår jag inte för lådan går helt felfritt. Så 2an ska bara vara att rensa ABS givaren? Och i stort sett samma procedur på 3an? |
|
|
När jag läste på om detta med kontakt för tändningslås så var det en snubbe som hade felkod på sin automat trots att den gick bra. Felkoden försvann när han bytte kontakten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.