|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jo jag har ett par finfina fälgar med, ja kanske inte feeta, men ordentliga fälgbanor i alla fall. Nu är det så att någon tölp har satt på balanseringsklistermärken på banan. Finns det något bra, helst enkelt, sätt att få bort de äckliga tejpresterna? //Markus | |
|
Jag började med en mattkniv men ta det försiktigt sen t-sprit och gnugga Det tar en stund men håll ut sen på med vax Ha deT |
|
|
Tack, provade med bensin först, men det verkar som att det funkade bättre med t-röd. Det viktigaste var nog att försöka få bort så mycket av det gamla skiten först bara... |
|
| Jag hade skippat mattkniven dock | |
| Man använder T-vit+en träskrapa typ magnum glasspinne som man täljer till kanten på../M | |
|
Ska man skrapa bort märken så är plastsmörknivar perfekta. Bara att sno från närmsta kökslåda :) Sedan är det mildaste medlen citrusbaserade medel, används mycket inom tryckerier för att ta bort lim etc. |
|
| Jag använde mig av SONAX tjärlösare i våras. Har aldrig varit så lätt att få fort prickar och limrester. Länk | |
| Citrusbasradade medel funkar fint med som nämnts tidigare. En kompis som jobbar på tryckeri har något sådant, tror det innehöll tallolja med. | |
|
CRC har en bra produkt för att ta bort tejprester och annat kladd Länk och jag vet att Biltema säljer nåt liknande. www.saveawreck.com |
|
|
Den här kör jag, har aldrig stött på något som den inte klarar av; Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.