|
|
|
|---|---|
|
AC-kompressorn i min 740 håller på att säga upp sig så jag tänkte försöka hitta en bättre begagnad. Finns det olika modeller eller är det samma i alla 740? Passar kompressorn från nån annan modell, t ex 540, 735, 750, E32 osv? | |
|
Hej, till min 740-99 så köpte jag en AC- kompressor på skroten från från en M5-00. Passade utan problem. Gå in på Länk och sök vilket art. nummer din kompressor har. Lite lättare att söka vidare. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Hej moto-xxx! Det kan finnas en av 2st olika kompressormodellen på din bil, ena heter 10PA17C och den andra är 7SBU16C. Dekalen finns på baksidan av kompressorn. Där hittar du även BMW reservdelsnummret. Finns 3st olika 10PA17C till BMW, med remskivsdiameter på 110mm, 115mm, eller 120mm. Har du en 10PA17C så är din 110mm. En 10PA17C har 4st bultar som håller fast adaptorplattan på toppsidan av kompressorn. 7SBU16C har vanligtvis bara 2st bultar. I alla fall, får du fram nummret från dekalen eller via länken som PJ skrev så kan du leta på bildelsbasen med det nummret. En 10PA17C är extremt lätt att renovera. Läcker din kompressor eller har den annat problem? Om den bara läcker så är det bättre och billigare att renovera istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.